Jump to content
Annons

Akoustik Piano


Fred

Recommended Posts

Enligt MM 2-2006 så är Akoustik Piano helt sanslöst bra förutom att flyglarna låter inte tillräckligt levande utan att de är för rena rent klangmässigt vilket tar bort "levandeheten" i flygelsoundet. Men däremot så låter ju SteinGraber 131 helt eomotståndligt bra. Jag har hört på demo mp3:orna och det låter väldigt autentiskt.

Är det någon som har Akoustik piano här. Jag har provat det lite grann i en musikaffär på med en 61 ovägda tangenter och det ger ju ingen rättvis bild av det (syftar på tangenterna).

Det skulle vara intressant vad ni själva tycker? Eller vad sägs om Synthogys Ivory 1.5 en Imperial Grand, någon som har den?

Fred

Redigerat av Fred
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Jag har både Ivory 1.5 och akoustik piano. Kan ju starkt avråda dig från akousik om du inte readan har ivory, och om du har gillar du nog inte ak piano. Ivory är helt enkelt brutalt mycket bättre än allt. Och det enda som jag anser spelbart i akousik, är bechsteinflygeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...