Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NĂ„n som har nĂ„n bra site om Instalation om Cubase /XP Har dubbla hĂ„rdiskar. 😏

tweakxp.com

Finns det nÄn annan?

Steinberg har ju inget i manualen 😆

Ska jag lĂ€gga allt pĂ„ 2:ans disk ? 😆

Redigerat av fogden2000
Annons
Postat

Hur stora diskar har du?

Kanske att du kan partionera den första dÄ den inte behöver vara allt för stor.

Storleken beror pÄ hur mycket du kommer at lÀgga pÄ den sÄklart.

Kanske att partionen behöver vara pÄ minst 10gig. Men det Àr bÀttre att ta i lite i överkant sÄ att den inte blir allt för full.

Behöver du 10 sÄ kanske ta 15 eller tom 20.

Disk 1 partion1:System, Windows + program som cubase och pluggar mm

Disk1 Partion 2: reservdisk hÀr kan du spara presets och kraffs du inte anvÀnder sÄ mycket men som du vill spara. Kanse nÄgra smÄljudbibliotek. ( inga stora tunga bibliotek hÀr )

Disk 2: Audio + ljudbibliotek ( helst skulle jag lÀgga ljudbiblioteken pÄ en tredje disk, men nu var det ju detta som var förutsÀttningarna)

Fördelarna att dela upp disk 1 i tvÄ partioner Àr flera. Det gÄr fortare nÀsta gÄng du skall formatera om systempartionen, det gÄr fortare att defragmentera. Du fÄr en backuppdisk att spara bra att ha saker pÄ som inte försvinner nÀr du formaterar systemdisken samt att du slipper fylla audiodisken med en massa skit.

Men om du anvÀnder tunga samplingbibliotek fundera pÄ en till disk till dem sÄ att disk 2 bara fÄr en uppgift.

Allt beror ju pÄ vad det för slags musik du hÄller pÄ med och vad det Àr för program pluggar du har.

SĂ„ tĂ€nker jag men sĂ€kert fĂ„r jag skit för det, brukar vara sĂ„ 😆

Lycka till/ Doktorn

Postat (redigerat)

Tack Hans 😆

c: 224 gb

d:232gb

FÄ skit för detta? hehe

Man kan inte va Ă€lskad av alla 🙂

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.