fogden2000 Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 (redigerat) NĂ„n som har nĂ„n bra site om Instalation om Cubase /XP Har dubbla hĂ„rdiskar. đ tweakxp.com Finns det nĂ„n annan? Steinberg har ju inget i manualen đ Ska jag lĂ€gga allt pĂ„ 2:ans disk ? đ Redigerat 31 oktober 2006 av fogden2000
DrHans Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Hur stora diskar har du? Kanske att du kan partionera den första dĂ„ den inte behöver vara allt för stor. Storleken beror pĂ„ hur mycket du kommer at lĂ€gga pĂ„ den sĂ„klart. Kanske att partionen behöver vara pĂ„ minst 10gig. Men det Ă€r bĂ€ttre att ta i lite i överkant sĂ„ att den inte blir allt för full. Behöver du 10 sĂ„ kanske ta 15 eller tom 20. Disk 1 partion1:System, Windows + program som cubase och pluggar mm Disk1 Partion 2: reservdisk hĂ€r kan du spara presets och kraffs du inte anvĂ€nder sĂ„ mycket men som du vill spara. Kanse nĂ„gra smĂ„ljudbibliotek. ( inga stora tunga bibliotek hĂ€r ) Disk 2: Audio + ljudbibliotek ( helst skulle jag lĂ€gga ljudbiblioteken pĂ„ en tredje disk, men nu var det ju detta som var förutsĂ€ttningarna) Fördelarna att dela upp disk 1 i tvĂ„ partioner Ă€r flera. Det gĂ„r fortare nĂ€sta gĂ„ng du skall formatera om systempartionen, det gĂ„r fortare att defragmentera. Du fĂ„r en backuppdisk att spara bra att ha saker pĂ„ som inte försvinner nĂ€r du formaterar systemdisken samt att du slipper fylla audiodisken med en massa skit. Men om du anvĂ€nder tunga samplingbibliotek fundera pĂ„ en till disk till dem sĂ„ att disk 2 bara fĂ„r en uppgift. Allt beror ju pĂ„ vad det för slags musik du hĂ„ller pĂ„ med och vad det Ă€r för program pluggar du har. SĂ„ tĂ€nker jag men sĂ€kert fĂ„r jag skit för det, brukar vara sĂ„ đ Lycka till/ Doktorn
fogden2000 Postat 31 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 31 oktober 2006 (redigerat) Tack Hans đ c: 224 gb d:232gb FĂ„ skit för detta? hehe Man kan inte va Ă€lskad av alla đ Redigerat 31 oktober 2006 av fogden2000
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.