Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nån som har nån bra site om Instalation om Cubase /XP Har dubbla hårdiskar. 😏

tweakxp.com

Finns det nån annan?

Steinberg har ju inget i manualen 😆

Ska jag lägga allt på 2:ans disk ? 😆

Redigerat av fogden2000
Annons
Postat

Hur stora diskar har du?

Kanske att du kan partionera den första då den inte behöver vara allt för stor.

Storleken beror på hur mycket du kommer at lägga på den såklart.

Kanske att partionen behöver vara på minst 10gig. Men det är bättre att ta i lite i överkant så att den inte blir allt för full.

Behöver du 10 så kanske ta 15 eller tom 20.

Disk 1 partion1:System, Windows + program som cubase och pluggar mm

Disk1 Partion 2: reservdisk här kan du spara presets och kraffs du inte använder så mycket men som du vill spara. Kanse några småljudbibliotek. ( inga stora tunga bibliotek här )

Disk 2: Audio + ljudbibliotek ( helst skulle jag lägga ljudbiblioteken på en tredje disk, men nu var det ju detta som var förutsättningarna)

Fördelarna att dela upp disk 1 i två partioner är flera. Det går fortare nästa gång du skall formatera om systempartionen, det går fortare att defragmentera. Du får en backuppdisk att spara bra att ha saker på som inte försvinner när du formaterar systemdisken samt att du slipper fylla audiodisken med en massa skit.

Men om du använder tunga samplingbibliotek fundera på en till disk till dem så att disk 2 bara får en uppgift.

Allt beror ju på vad det för slags musik du håller på med och vad det är för program pluggar du har.

Så tänker jag men säkert får jag skit för det, brukar vara så 😆

Lycka till/ Doktorn

Postat (redigerat)

Tack Hans 😆

c: 224 gb

d:232gb

Få skit för detta? hehe

Man kan inte va älskad av alla 🙂

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.