Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NĂ€men detta hĂ€r Ă€r bara SÅ kul! 😆 (Tycker jag sjĂ€lvklart dĂ„ 😏 )

Jag försökte sjÀlv fÄ hit dem förra Äret och hade ett snack med EMA Telstar som tÀnde pÄ idén men dÄ fanns inte en försvarbar budget. Ni som har missat dessa Kanadensare kan jag sÀga att de Àr det enda tribute band som fÄtt licens av Genesis och Peter Gabriel att göra "The Lamb Lies Down on Broadway". Allt Àr pÄ pricken likt, och dÄ menar jag rekvisita, kostymer, ljus, ljud.. RUBBET! SÄg dom i Glasgow förra Äret göra The Lamb, och tvÄ Är innan pÄ Albert Hall i London med "Selling England by the Pound"- turnén.

Makalöst. Bandet har gÀstats av bÄde Phil Collins och Steve Hackett.

The Musical Box hemsida (Klicka pÄ "Europe", dÀrefter "English", sedan deras banner.)

Selling England By The Pound documentry

Nad

Redigerat av Nad
Annons
Postat
Jamen Genesis gjorde ju en presskonferens idag (eller imorgon eller just nu) dÀr de skall ut och Äterförenas och turnera?!

Vad för vits att se ett coverband dÄ?

Vitsen Àr vÀl att man fÄr se Selling England showen (för allra sista gÄngen),

det Àr vÀl knappast nÄgonting som liknar det som Genesis nu tÀnker ge sig ut med

pĂ„ vĂ€garna 2007. 😉 Dessutom Ă€r den pĂ„bĂ€ttrad musikalsikt, dĂ„

Tony Banks har slÀppt in dem i Farm studion för att analysera kanal efter kanal.

Vissa grejor kan vara svÄra att urskilja separat ifrÄn en skiva.

Det Àr sant att TMB saknar Genesis nerv och Gabriels nÀrvaro (de andra Àr mest trÀbockar tycker jag), den dÀr naiviteten och energin som bara unga mÀnniskor har. De Àr ju dessutom bra mycket Àldre Àn vad G-pojkarna var för 30 Är sedan, men sammanlagt har TMB framfört dessa 3 shower (du missade Foxtrot) sÄ oÀndligt mÄnga fler gÄnger Àn vad Genesis gjorde.

De Àr lite som en maskin, ibland nÀstan för perfekta.

Men jag gillar det. Det Àr kul. BÀttre Àn inget, och för mÄnga fans intressant att fÄ

se en show, om dock ej med originalmusikerna, de aldrig fick eller kunde nÀr de begav sig. En del var ju inte ens födda.

Nad

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

tmb_willowfarm.jpg

Kom igen nu. Biljetterna Àr slÀppta. Jag garanterar en supershow,

har sett dem pÄ Albert Hall London och SECC i Glasgow. Fullsatta hus.

Biljetter hÀr

Konserten Àr 30/3 pÄ Lisebergshallen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.