Jump to content
Annons

blomstrom

Recommended Posts

Någon som har ett tips om nån Dx/Vst-plug som distar som "tape"-inställningen på Scream4 i Reason? D.v.s. bandkompression?

Eller vilken dist som helst som låter varmt och inte är en simulering av gitarrförstärkare, eller till och med vilken plug som helst som emulerar rörkompression. Varmt ska det vara. Ok, you'll get the idea... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Magneto låter bra tycker jag. Är det Steinberg som gör den??

Det var spectral design som gjorde magento till steinberg, tror algorith mannen hette Mira eller något. Steinberg brukar outsourca sitt plugin makade. Även om många tror att steinberg sitter o skriver pluggarna brukar det var skiljt från program programmeringen. Spectral design gör ju för de som bekant med the cube. Väldigt dyra masterings och dvd authorings burkar som är digitala som kostar mycket pengar

Redigerat av Sunesha@mi7
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett tips av Protools och Reason moderator ChrisB här på forumen förut.

DUY Tape... Mjukvarubandkompressionsemulator (långt ord)..

Fungerar utmärkt och låter kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var spectral design som gjorde magento till steinberg, tror algorith mannen hette Mira eller något. Steinberg brukar outsourca sitt plugin makade. Även om många tror att steinberg sitter o skriver pluggarna brukar det var skiljt från program programmeringen. Spectral design gör ju för de som bekant med the cube. Väldigt dyra masterings och dvd authorings burkar som är digitala som kostar mycket pengar

Jasså där ser man. Är det därför vissa Steinberg-pluggar låter så jäkla bra? Har aldrig fattat varför dom gör det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var spectral design som gjorde magento till steinberg, tror algorith mannen hette Mira eller något. Steinberg brukar outsourca sitt plugin makade. Även om många tror att steinberg sitter o skriver pluggarna brukar det var skiljt från program programmeringen. Spectral design gör ju för de som bekant med the cube. Väldigt dyra masterings och dvd authorings burkar som är digitala som kostar mycket pengar

Jasså där ser man. Är det därför vissa Steinberg-pluggar låter så jäkla bra? Har aldrig fattat varför dom gör det... 😏

Hehehe 🙂

Japp men nog är det spectral-design som är skyldig till de mesta, jag gillar verkligen magento. passar bra till bass och trummor. Kan dock vara lite kinkigt på röst. Sen kan jag anse att vissa pluggar gott kunde varit bättre. Något som kritseras ganska hårt är ju den inbygga eq:n den har ju inte vidare utvecklas pga att man skall kunna ha bakåtkomtiblitet (man gav den 24 dB i sx generation 1 istället för gamla 18 dB). Men jag hade personligen önskat mer av den. Det var en av anledningarna att de utvecklade Q för att ge en lite bättre EQ. Tipsas att provas, det är lätt att glömma bort det som finns med. fast jag är kinkig av mig för det mesta.

En dist jag gillar är PSP vintage warmer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett tips av Protools och Reason moderator ChrisB här på forumen förut.

DUY Tape... Mjukvarubandkompressionsemulator (långt ord)..

Fungerar utmärkt och låter kanon!

"Price $ 875.00"

😉

Finns det något liknande som är överkomligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...