Jump to content
Annons

band behöver studio


Oskar_E

Recommended Posts

tja, det är dags för Mata de Leon att gå in i studion och spela in 2 låtar! Vi behöver i första hand en bra studio men vi lägger mkt stor vikt vid vem som rattar. Vi behöver någon som älskar musiken! Någon som kan förstå vad vi vill få för effekt med låtarna.

Vi behöver 2 dagars inspelning och mix för två låtar. Du ska finnas i Sthlm-området.

Lyssna på gamla låtarna på myspace.com/matadeleon

Hör av er via myspace eller management@matadeleon.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nämen ojdå.

Dehär var ju bra musik. Hoppas ni hittar en studio 😉

EDIT: Om basisten skulle kuna lugna sig så skulle det vara klockrent 😄

Håller med på båda punkterna. Hade min studio varit klar hade ni fått komma direkt! Men vi serverar inge kaffe till basisten tycker jag.

Lycka till med allt! Ska hålla utkik efter er, och hör av er när hela plattan kommer!

mvh /Nicko

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen ojdå.

Dehär var ju bra musik. Hoppas ni hittar en studio 🙂

EDIT: Om basisten skulle kuna lugna sig så skulle det vara klockrent 🙂

Håller med på båda punkterna. Hade min studio varit klar hade ni fått komma direkt! Men vi serverar inge kaffe till basisten tycker jag.

Lycka till med allt! Ska hålla utkik efter er, och hör av er när hela plattan kommer!

mvh /Nicko

Hehe, jo basisten har många strängar i rörelse. Jag tror dock inte att det är rätt ide att försöka påverka spelet. Hellre då påverka soundet så det låter bra. Som ni kanske hör så gömmer sig många influenser från funk, soul och hiphop i kompet. Det är något vi vill lyfta fram istället för att försöka prodda låtarna som annan pop/rock...

Så... Några bra tips på studios??

BTW. Tack för alla kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör med Elof här på forumet, han håller visserligen till i Uppsala men är riktigt duktig.

Har snackat med Elof nu men vad är det som gör att du tipsar omhonom? Bara nyfiken...!

Tar och lägger mig i....Förutom att han verkar veta vad han pratar om när han postar här, så kanske den här låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...