Jump to content
Annons

Eternal - Fjodor


Eternal

Recommended Posts

LÅTNAMN: Fjodor (arbetsnamn i alla fall).

ARTIST: Mikael "Eternal" Andersson.

GENRE: Symfonisk instrumental metal.

LÅTLÄNGD: 03:50

KOMPOSITÖR: Mikael Andersson.

PRODUCENT: Same as above.

EV. MEDVERKANDE: Kommer säkert.

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192kbps

STORLEK: 5,28Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Version 41 (gammal)

Tänkte att ni skulle få äran att följa ännu en låt. Lägger ut den såhär i ett ganska tidigt stadie. Så att man kan få tips på vägen så att säga.

Tankar?

Fjodor version 6.1

Fjodor61.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oj!.... ja, oj!

Oj, för att det kan bli riktigt bra!

och Oj, för att det är jätteslarvigt mixat och luktar (änsålänge) amatör om alltihop.

Tack! 😲

Jo, det är främst mixningen jag behöver hjälp med. Jag är hopplös på sånt. Har försökt att prova lite olika saker men det blir varken bättre eller sämre. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra tills trummorna kommer in. Dom pajar en del tycker jag, inte arrmässigt utan soundet. En annan grej som jag tänkte på var vibratot på gitarren, lite väl mycket ibland, men det hör väl till genren kan hända. Stort och fluffigt sådär..

Bra jobbat, väntar med spänning på fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moberg:

Tack! Jo, det vid 1:30 blev jag rätt nöjd med. Ska ändra min signatur för jag har faktiskt kommit igång med onanin. Känner att den här pausen har gett mig nya ideér. Det är aldrig roligt att stå och trampa vatten. Och det tycker jag inte att jag gör. 😳

Wernborg:

Aha. På vilket sätt låter de fel? Tips på förbättringar?

Vibratot på gitarren är nog en skada efter många års lyssnande på Yngwie Malmsteen. Har fastnat för det. En smaksak.

Fortsättningen kommer bli lite komplicerad. Jag gillar inte upprepningar i denna genren så att komma på något nytt som samtidigt låter bra blir en utmaning. Men det ger sig. Tack! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. På vilket sätt låter de fel? Tips på förbättringar?

Det är nog soundet mest, inte direkt organiskt. Lite tråkiga och platta samplingar typ. Kanske går att liva upp med lite med variation och pilla in lite spökslag och sånt. Vad är det för trummor?

Hehe, det bor en Malmsteen i oss alla, i både trista och balla....

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. På vilket sätt låter de fel? Tips på förbättringar?

Det är nog soundet mest, inte direkt organiskt. Lite tråkiga och platta samplingar typ. Kanske går att liva upp med lite med variation och pilla in lite spökslag och sånt. Vad är det för trummor?

Hehe, det bor en Malmsteen i oss alla, i både trista och balla....

Ska se över detta. Håller iofs med om att de låter lite platta. Men felet ligger i mina kunskaper. 😳

Det är Drumkits from hell genom EZdrummer. Så det ska inte vara fel i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär nu kommer den förhoppningsvis näst sista:

Fjodor version 6.1

Jag har hmm... Höjt baskaggen. Lagt mer reverb på virvel och leadgitarr. Sänkt leadstråkarna.

"Skrivit" klart låten. Från 02:21 är alltså nytt.

Så nästa version ska jag:

- Fixa till mixen (hoppas på hjälp och tips här).

- Spela om vissa gitarrer.

- Se över trummprogrammeringen, speciellt den "nya" delen.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...