Jump to content
Annons

Konvertera till mp3


Eklind

Recommended Posts

Hej alla. Om någon vet eller har tips på hur och med vilket program man kan konvertera sina cpr-filer till mp3 så vill jag gärna veta.. Eller kan man göra det direkt i Cubase? Jag är nybörjare så alla tips är välkomna :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Eller kan man göra det direkt i Cubase?

Ja. Du mixar dina Cubase-projekt i Cubase och exporterar ut din mix till en wav-fil eller mp3.

File-menyn -> Export -> Audio Mixdown

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag provade det men då står det att ja ska kolla höger-vänster nånting.. hur kommer jag förbi detta.. ?? 😳

Det är antagligen så att du inte satt upp höger och vänster locator. Gör det lite enkelt genom att hålla inne CTRL och trycka i arrangement-fönstret för att sätta ut den vänstra och håll inne ALT för att sätta ut den högra. Dessa ska omge hela låten, eller den del du vill exportera!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
ja jag provade det men då står det att ja ska kolla höger-vänster nånting.. hur kommer jag förbi detta.. ??  😳

Det är antagligen så att du inte satt upp höger och vänster locator. Gör det lite enkelt genom att hålla inne CTRL och trycka i arrangement-fönstret för att sätta ut den vänstra och håll inne ALT för att sätta ut den högra. Dessa ska omge hela låten, eller den del du vill exportera!

Och är sträckan röd och inte blå så har du vänt den ut-och in. Som att ha tejp på fel håll när man ska markera en bit tapet.

Det där slogs jag med länge - röd exportsträcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, vi i väst läser från vänster till höger. Vi börjar alltså med Left och slutar med Right.

L sätts vid första takten och R efter att låten klingat färdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...