Jump to content
Annons

Perfect World - Demo


MrMackie (oregistrerad)

Recommended Posts

MrMackie (oregistrerad)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Inspelad bara så där! Ingen super mixning är gjort so far....låten är inte färdig - den fortsätter - men jag har fastnat lite. Help!

perfekt_world_demo.mp3

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Där denna demo slutar är det ju som gjort för en svulstig refräng. Det är nog det man förväntar sig i en sån där låt (tror jag). Jag tycker i alla fall att det behövs något som bryter upp från det tidigare "tempot" så det känns som det händer något nytt!

Redigerat av kartan
Link to comment
Dela på andra sajter

Där denna demo slutar är det ju som gjort för en svulstig refräng. Det är nog det man förväntar sig i en sån där låt (tror jag). Jag tycker i alla fall att det behövs något som bryter upp från det tidigare "tempot" så det känns som det händer något nytt!

Hur fick du upp låten kartan????

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. Jag gjorde det med sen fick jag högerklicka

och öppna med spelaren..... 🙂

Så ska det ju inte va.... 😳

Ojdå glömde:

MrMackie, helt ok låt, snygga gitarrer framförallt. Men inte direkt min stil...

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. Jag gjorde det med sen fick jag högerklicka

och öppna med spelaren..... 🙂

Så ska det ju inte va.... 😳

Ojdå glömde:

MrMackie, helt ok låt, snygga gitarrer framförallt. Men inte direkt min stil...

Twilight - var har du varit den senaste tiden *skrattar*. Så här har vi haft det i ett antal veckor nu. Det fungerar bara genom att högerklicka på länken och välja "Spara mål som". Därefter sparar du filen som valfrittnamn.mp3.

Det finns ett antal länkar om problemet under sajtlänken, men det är ingen som hört något om vad som är på g för att fixa det hela. Smått irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

påmminer om REGLERNA.

och så kritiken...😳

GIllar´t. Tycker som ovanstående att det borde braka loss en refräng där den nu slutar. Vägra byt akcordet, ändra bara melodin, kanske lite körer?

Skön stämning i låten även om ditt uttal bitvis inte är så roligt. Fortsätt jobba på den!

/E

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

Du är ju ny här så jag vill tipsa dig om hur du gör när du lägger upp en ny låt. Det finns lite spelregler under länken för Demoinspelningar. Gå in och läs där, bl a "ska" du ange följande:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Hursomhelst,

Har lyssnat på din låt.

Jag tycker att sången är mixad för långt bak. Tycker generellt det är ett fel många gör. Dessutom skulle jag nog lagt på lite efftekter för att ta fram "rymdkänslan" i låten (reverb eller delay eller vad det nu finns för något, jag är själv helt ny i Cubase, kan inte de rätta termerna). Ni som kan - hjälp mig!

Låten har potential, fast just nu känns den lite slätstruken. Vad beror det på? Måste lyssna igen... Hmm... Lyssnar... Första tanken är "Mike O-gitarr", sedan tänker jag 80-tal. Hmmm.... Jag hör ingen tydlig vers eller refräng. Allt går på i en tvåackordsföljd. Du skulle behöva få till en refräng som lyfter låten.

Det var lite tankar från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrMackie (oregistrerad)

Hej alla som har svarat mig! Tack så hemskt mycket för kritiken! Jag ska visst också lära mig ett och annat om hur man läggar upp en låt här :-)

By the way, jag har jobbat hel helgen med låten! Läggar upp den när jag har mixat lite på den! Har tagit till mig vad ni har sagt!

GONATT!

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

Du är ju ny här så jag vill tipsa dig om hur du gör när du lägger upp en ny låt. Det finns lite spelregler under länken för Demoinspelningar. Gå in och läs där, bl a "ska" du ange följande:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Hursomhelst,

Har lyssnat på din låt.

Jag tycker att sången är mixad för långt bak. Tycker generellt det är ett fel många gör. Dessutom skulle jag nog lagt på lite efftekter för att ta fram "rymdkänslan" i låten (reverb eller delay eller vad det nu finns för något, jag är själv helt ny i Cubase, kan inte de rätta termerna). Ni som kan - hjälp mig!

Låten har potential, fast just nu känns den lite slätstruken. Vad beror det på? Måste lyssna igen... Hmm... Lyssnar... Första tanken är "Mike O-gitarr", sedan tänker jag 80-tal. Hmmm.... Jag hör ingen tydlig vers eller refräng. Allt går på i en tvåackordsföljd. Du skulle behöva få till en refräng som lyfter låten.

Det var lite tankar från mig.

Tack Anna.. 😉

p.s MrMixerbord.. v.v skapa dina nästkommande trådar med samma mall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. Jag gjorde det med sen fick jag högerklicka

och öppna med spelaren..... 😠

Så ska det ju inte va.... 😛

Ojdå glömde:

MrMackie, helt ok låt, snygga gitarrer framförallt. Men inte direkt min stil...

Twilight - var har du varit den senaste tiden *skrattar*. Så här har vi haft det i ett antal veckor nu. Det fungerar bara genom att högerklicka på länken och välja "Spara mål som". Därefter sparar du filen som valfrittnamn.mp3.

Det finns ett antal länkar om problemet under sajtlänken, men det är ingen som hört något om vad som är på g för att fixa det hela. Smått irriterande.

Mmm. Jag fixade det genom lite inställningar i spelaren

Edit: Nähä det gjorde jag visst inte 😄

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...