Jump to content
Annons

Inspelning i cubase SX


Muncken87 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Tryck in monitorknappen i Cubase. Den lilla knappen med en högtalare pÄ.

Om du har kopplat allt rÀtt och stÀllt in ljudkortet rÀtt sÄ ska du kunna höra dig sjÀlv.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Muncken87 (oregistrerad)

Jag har testat att trycka in den men jag hör inte mig sjÀlv jag ser bara att det kommer in ljud i kanalen sÄ vad kan problemet vara?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lite svĂ„rt att veta nĂ€r vi inte vet hur du lyssnar eller hur du har kopplat allt. Är det med monitorer eller datahögtalare? Via det interna ljudkortet eller har du köpt ett "seriösare" ljudkort?

Kan det vara sÄ enkelt att du inte stÀllt in rÀtt outputs i VST connections? Kolla det genom att gÄ in via Devices -> VST Connections -> Outputs kolla sÄ att det Àr ditt ljudkort som Àr markerat dÀr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Muncken87 (oregistrerad)

jag har ett audiophile 2496 och ett par fostex monitorer jag har kopplat kablarna frÄn ljudkortets outputs till mixerns line in och frÄn mixerns output till högtalarna. Sen har jag ett preamp dÀr jag har kopplat min mik till och frÄn ampens utgÄng till ljudkortet

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
frusciante (oregistrerad)

Tja! tĂ€nkte passa pĂ„ i trĂ„den nu... hur fasiken ska jag spela in t ex min gitarr i cubase? Är helt ny pĂ„ omrĂ„det. Har ett maya 44 ljudkort och en ADK a51e mick o cubase sx3.

Har kopplat micken till in/out 1 pÄ ljudkortet, nu dÄ? antar att jag pÄ nÄtt sÀtt mÄste stÀlla in sÄ porten Àr inline. tacksam för hjÀlp

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...