Muncken87 (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Tjena jag undrar hur jag gör för att kunna höra min egen röst när jag spelar in i cubase SX ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Tryck in monitorknappen i Cubase. Den lilla knappen med en högtalare på. Om du har kopplat allt rätt och ställt in ljudkortet rätt så ska du kunna höra dig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Tjena jag undrar hur jag gör för att kunna höra min egen röst när jag spelar in i cubase SX ? Finns en liten knapp som som ser ut som en liten högtalare. tryck på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BburnerR Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 2 personer som svarat samma samtidigt! inte illa 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muncken87 (oregistrerad) Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Jag har testat att trycka in den men jag hör inte mig själv jag ser bara att det kommer in ljud i kanalen så vad kan problemet vara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Lite svårt att veta när vi inte vet hur du lyssnar eller hur du har kopplat allt. Är det med monitorer eller datahögtalare? Via det interna ljudkortet eller har du köpt ett "seriösare" ljudkort? Kan det vara så enkelt att du inte ställt in rätt outputs i VST connections? Kolla det genom att gå in via Devices -> VST Connections -> Outputs kolla så att det är ditt ljudkort som är markerat där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muncken87 (oregistrerad) Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 jag har ett audiophile 2496 och ett par fostex monitorer jag har kopplat kablarna från ljudkortets outputs till mixerns line in och från mixerns output till högtalarna. Sen har jag ett preamp där jag har kopplat min mik till och från ampens utgång till ljudkortet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frusciante (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Dela Postat 18 oktober 2006 Tja! tänkte passa på i tråden nu... hur fasiken ska jag spela in t ex min gitarr i cubase? Är helt ny på området. Har ett maya 44 ljudkort och en ADK a51e mick o cubase sx3. Har kopplat micken till in/out 1 på ljudkortet, nu då? antar att jag på nått sätt måste ställa in så porten är inline. tacksam för hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.