Jump to content
Annons

Numark DXM09


Lance

Recommended Posts

Tjena, jag tänkte beställa en Numark DXM 09 från thomann.de (333euro).

http://www.chemical-records.co.uk/sc/servl...k@ND=-1@Sort=NI

Finns det någon här som använder/använt denna eller har någon uppfattning?

Jag behöver iof inga effekter på mixern eftersom jag alltid lirar med en sampler. Men om det finns delay inbyggt i mixern blir jag grymt nöjd.

Känns rätt bra med tre kanaler också då man slipper switcha en kanal om man vill sätta i en CD. Tänkte köra samplern (boss 303a) genom en av micingångarna.. Vad tror ni om det?

Jaja, skulle vilja ha lite allmän info från folk som använt (eller har åsikter ändå) om denna. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag går själv i tankarna att köpa den, fick den rekomenderad av en kille som jobbade på Gemini faktiskt. Lite förvånad blev jag, man tycker väl att de anställda ska rekomendera sina produkter, nåväl.

För mer detaljerat info kan du ju kolla på Numarks sida (www.numark.com) där du kan ladda ner ett produktblad om mixern. Även om du kollar på www.decks.co.uk så brukar dom låta folk recensera produkter där, om du vill läsa vad folk tycker om den.

Jag tror inte att du ska köra din SP-404 genom mikrofoningången, eftersom den är gjord för mikrofoner och inte nån sån ljudkälla. Man kanske har sönder den eller nått..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde den från Thomannd.de i måndags natt. Hoppas på att få den idag...

Jag känner flera st som köra samplern genom micingången så det verkar inte vara något problem. Men nu har ju mixern tre kanaler så jag köra den nog på mittenkanalen och använder switchen om jag måste plugga in i cd...

Skönt med ett svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta forumet verkar inte vara alltför aktivkt...

Iaf, har fått den nu. Jag vill koppla in samplern i channel två. Men den har bara Phono + MIC ingång. Är det okej att köra samplern genom Phonoingång eller ska jag koppla in den på en annan kanal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Phonoingången ska du bara använda till skivspelare, de har en speciell preamp med RIAA-eq, vilket borde få din sampler att låta som en brunstig med glad mammut.

Har man otur så pajjar man även förförstärkaren på phono-porten om man kör andra signaler än de från skivspelare.

Värt att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Litet tillägg (kanske är lite sent nu men wtf...!)

Spänningen en sampler/CDspelare/synth mäts i Volt, mendans spänningen från en skivspelare/mikrofon mäts i millivolt. Det är altså ca 1000 ggrs skilland och därför kan man lätt bränna phono steget om man matar in en sampler där...

Men det brukar funka om du har på absolut lägsta output volym som går från samplern..! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

😆 hola kompis

du jag köpte en sådan för några veckor sedan .... klockren!!!

den har typ det man behöver o tar inte alls mycket plats....

cue funktion med lurarna är underbar...

det går inte att bli missnöjd!!!!¨

galet privärd.....

den enda nackdel är kanske om du scratch freak.... fadern är lite jobbig om man står o tokleker... men jag e van med min förra mixer som jag har haft i 6 år...

det kan vara en vane sak

...

du... slå till... jag e sjukt nöjd... och äntligen så slipper man bpm räknaren.... jävla fusk räknare.... död åt bpm räknare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...