Jump to content
Annons

hjälp med digitala trummor


Don_tabares

Recommended Posts

Hej,. jag har ett digitalt trumset (Eastone PDK-8) har de koplade till min mixerbord som line in..

Min fråga är hellt enkelt . Hur får man trummorna att låta bra..visst jag vet de är rätt relativt.

men om jag säger så här, vilka inställningar bör man använda, jag jobbar emd cubase SE 3 , hur går jag tillväga för att få det digitala ljudet att minska , å vad bör jag tänka på om jag ska spela en rock eller pop låt,... vet min fråga inte är så konkret men blir glad åt alla svar , mvh Alberto

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De ljud som följer med själva ljudmodulen är ofta av lägre kvalitet på de lite billigare trumseten så jag förstår om du vill ändra på dem.

Det ljud som kommer ut till mixern kan du försöka färga med en eq, kompressor och/eller effekter.

Du kan oxå köpa en bättre ljudmodul som t.ex Roland TD-3

Det jag rekomenderar är att skicka in trumsignalerna via midi till cubase och låta trummorna trigga ett trumbibliotek. Till detta behöver du, förutom cubase och midi interface, en trumplugg som t.ex. DFHS, BFD, ezdrummer, battery mm. Cubase har en egen virtuell trummaskin oxå som heter lm7 eller nåt om jag inte minns fel.

ursäkta om svaret är för "basic" men jag fick intrycket att du inte hade koll på dessa grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...