Jump to content
Annons

starta EZDRUMMER i logic express?


Devy

Recommended Posts

Annons

skapa en Instrument track.

en av plupparna ovanf;r volym regeln daer finns alla instrument. leta upp Toontrack

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du kan ju ocksÄ vÀnta med att uppdatera ditt Logic Express. Om man kör upp till 7.2.1 sÄ kan man tvinga Logic att starta som ett PowerPC-program och dÀrmed Àr alla pluggar tillgÀngliga. Tror det slutade funka i 7.2.2.

Det blir ju inte samma prestanda, men med tanke pÄ hur bra Photoshop funkar pÄ en Intel-mac sÄ kanske det inte gör sÄ mycket....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 Ă„r senare...
  • 1 mĂ„nad senare...
Jag kör EZDrummer Ä Intel-Mac utan nÄgra problem alls!

Hur öppnar du den? Jag hittar den inte nÄgonstans.

Jag har ocksÄ problem med att hitta den. Jag kör pÄ logic express 8 pÄ intel mac och vad jag har förstÄtt sÄ ska det funka.

ska den gÄ att öppna som en vanlig plugg för jag har lÀst runt pÄ andra forum att man kan öppna den genom EXS24.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kör EZDrummer Ä Intel-Mac utan nÄgra problem alls!

Hur öppnar du den? Jag hittar den inte nÄgonstans.

Jag har ocksÄ problem med att hitta den. Jag kör pÄ logic express 8 pÄ intel mac och vad jag har förstÄtt sÄ ska det funka.

ska den gÄ att öppna som en vanlig plugg för jag har lÀst runt pÄ andra forum att man kan öppna den genom EXS24.

I input-rutan pÄ ett instrument-spÄr vÀljer man det instrument man vill ha (t ex EzDrummer). EXS24 har inget med detta att göra.

Vet man inte nÄgot sÄ grundlÀggande som hur man anvÀnder mjukvaruinstrument kan det vara vÀrt att ta en titt i den tunna Getting Started-manualen ocksÄ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har inte anvÀnt Logic, men funderar pÄ att börja göra de dÄ ja förmodligen ska införskaffa mig en macbook snart =)

Ä ja undrar om t.ex The grand 2 och liknande instrumentprogram funkar i logic? typ som vstinstrument i cubase och sÄ..

vore bra Ä fÄ veta =) hehe

Kolla hemsidor för respektive plugins. Finns dem som AU plugg gÄr det till Logic. Det gÄr Àven att konvertera VST pluggar till AU.

Verkar inte vara nÄgra problem för The Grand 2: http://www.steinberg.net/en/products/legac...quirements.html

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...