Dream Exp. Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Hejsan! Jag har ett Emu 1212m, en Behringer ADA 8000 kopplad till ADAT In. Nu är det så att jag ska flytta till ett nytt hus där jag kommer att kunna bygga ett separat kontrollrum, ett inspelningsrum och ett sångbås. Då vill jag ju givetvis kunna erbjuda några olika sångmixar för dessa rum och så. Nu till själva frågan: På kortet finns en ADAT utgång. På ADA8000 finns en ADAT ingång. Kan jag ta emot insignaler från ADA8000 samtidigt som jag skickar signaler via ADAT och tar ut dem från maskinens utgångar. Är den designad att klara detta samtidigt? Tackar för svar...
rainydays Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Är lite osäker på vad du menar egentligen? Om du kan använda ut och ingången på din ADA8000 samtidigt? Isåfall ja.
Dream Exp. Postat 24 september 2006 Trådstartare Postat 24 september 2006 (redigerat) Ja alltså att jag skickar signal i ADA8000:s micpreamps och ut genom ADAT out Samtidigt som jag tar emot en annan signal genom ADAT In och att då kunna ta ut den genom de åtta line out utgångarna. Redigerat 24 september 2006 av Dream Exp.
rainydays Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Yep. Det går så bra så. Du kan ju tillåmed sätta en kabelloop mellan in och ut och på så vis få analoga direct out från preampsen.
Dream Exp. Postat 24 september 2006 Trådstartare Postat 24 september 2006 Yes vad bra. Jag har funderat riktigt länge på hur jag ska kunna fixe flera utgångar till den nya studion och nu efter att ha kollat på reklamfilmerna till nya cubase så inser man ju att detta blir perfekt. Tackar för svaren
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.