Jump to content
Annons

Asus P5W DH Delux vs. MSI 975X Platinum PowerUP Ed


Kiefz

Recommended Posts

Ja, jag håller som ni nog förstår på att bygga ny dator och jag har inte riktigt bestämt mig vilket av ovanstående moderkort jag ska bestämma mig för. Jag har i praktiken redan lagt ordern och då valde jag MSI-kortet enbart pga pris skillnaden. Men så har jag läst runt lite mer i olika datorforum och börjat känns mig lite tveksam på om jag inte ska ta och ändra till Asus-kortet istället. MSI-kortet finns ändå inte i lager förens den 20e tidigast så jag har juh ett par dagar på mig.

Är det värt att betala 270kr till för ett "Asus P5W DH Delux" eller klarar jag mig lika bra med "MSI 975X Platinum PowerUP Ed".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

med tanke på att Asus kortet har 8 SATA platser och MSI bara 5? och sen så vet jag av erfarenhet att ASUS Deluxe moderkort alltid kommer med skitmycket trevliga tillbehör som extra kablar och ja allt möjligt. Sen att ASUS kortet har 5 uttag för chassiefläktar är ju inte direkt dåligt även om man aldrig kommer använda så många =)

ASUS kortet verkar också ha fler USB uttag än MSI kortet... (jag har dock inte kollat detta så noga men mest troligt)

Har du läst nå recensioner på MSI kortet? Annars verkar det ju vara väldigt många som använder ASUS kortet framgångsrikt i en studiodator. Fast det beror ju på lite vilka minnen du ska använda. Kolla med både MSI och ASUS vilka minnen som mobosarna stöder.

Jag har själv beställt ASUS kortet... borde få det nu till veckan.

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

med tanke på att Asus kortet har 8 SATA platser och MSI bara 5? och sen så vet jag av erfarenhet att ASUS Deluxe moderkort alltid kommer med skitmycket trevliga tillbehör som extra kablar och ja allt möjligt. Sen att ASUS kortet har 5 uttag för chassiefläktar är ju inte direkt dåligt även om man aldrig kommer använda så många =)

ASUS kortet verkar också ha fler USB uttag än MSI kortet... (jag har dock inte kollat detta så noga men mest troligt)

Har du läst nå recensioner på MSI kortet? Annars verkar det ju vara väldigt många som använder ASUS kortet framgångsrikt i en studiodator. Fast det beror ju på lite vilka minnen du ska använda. Kolla med både MSI och ASUS vilka minnen som mobosarna stöder.

Jag har själv beställt ASUS kortet... borde få det nu till veckan.

Det är just det att det har varit svårt att hitta speciellt många recensioner på MSI kortet. Men det som oroar mig lite mer är att jag har sett i flera forum att folk som frågar om kortet får svaret att MSI inte är någon favorit tillverkare, saker som inte funkar som dom ska osv.. men jag har då inte sett någon som har klagat på just det där kortet.

P5W däremot finns det hur mycke som hälst om och de flesta verkar juh vara nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

det tycker jag pekar ganska starkt mot ASUS i såna fall... Om du tvekar så är det alltid bättre att köra på det beprövade även om det är några hundralappar dyrare... för det blir inte så värst roligt om du måste sitta 40 timmar med datorn innan du får din inspelningsmaskin att funka bra utan klick och knaster i ljudet.. bland annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

det tycker jag pekar ganska starkt mot ASUS i såna fall... Om du tvekar så är det alltid bättre att köra på det beprövade även om det är några hundralappar dyrare... för det blir inte så värst roligt om du måste sitta 40 timmar med datorn innan du får din inspelningsmaskin att funka bra utan klick och knaster i ljudet.. bland annat.

Så sant. tror det blir så jag gör faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

ursäkta =P Såg nu att det faktiskt handlade om P5W Deluxe kortet och inte P5B Deluxe...

ska tillägga att jag inte vet nått om P5W kortet och att alla specs jag nämnt ovanför i tidigare poster handlar om P5B

Sorry för missförståndet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...