Jump to content
Annons

Ett hål i frontskinnet på trummorna


Hellhoff

Recommended Posts

Goddagens!

I studion har jag i dagens läge ett trumset med ett helt frontskinn, inget hål att sticka in mikrofonen i vilket jag föredrar för att spela in trummor. Jag skulle ju kunna micka upp båda sidorna, fasvända kickmicken, men jag vill ha en mick i ett hål.

En ljudtekniker föreslog att jag skulle göra mig ett eget hål, eller köpa ett nytt skinn. Jag tänkte kolla om det är möjligt att göra ett hål på ett bra sätt utan att det spricker upp på en vecka. Jag har sett pinsamma försök på vissa trumset vilket nästan omgående resulterat i att hela frontskinnet spruckit och gått sönder.

Så, är det möjligt att göra ett hål som inte spricker på direkten, eller ska jag bemöda mig att köpa ett skinn med ett hål?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
PD77 (oregistrerad)

Jag lyckades göra hål med en fot från ett mikställ som mall och med tapetkniv. Blev bra storlek då. Minns inte riktigt hur jag härdade kanterna men det har hållit. Det tar dock tid och man får va sjukt försiktig.

Jag hade dock råd att göra så..Detta är ju inget man vill chansa med för ett skinn är ju dyrt så leta vidare bland tipsen. Det absolut bästa är att köpa nytt..med hål.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar, postade helt galet fel. Tyckte det stod Övriga Problem och inte övriga program, jag ber om ursäkt att det hamnade på fel plats.

Altzi: det där ser jättebra ut, tack!

IDF: Jo, men då blir jag av med lite av ljudet som bastrumman ger, blir väl tamt med botten då speciellt i repsammanhang eftersom vi repar där också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar, postade helt galet fel. Tyckte det stod Övriga Problem och inte övriga program, jag ber om ursäkt att det hamnade på fel plats.

Altzi: det där ser jättebra ut, tack!

IDF: Jo, men då blir jag av med lite av ljudet som bastrumman ger, blir väl tamt med botten då speciellt i repsammanhang eftersom vi repar där också.

det handlar om lite pill bara.. 🥰

jag hade inget frontskinn på mitt stora pearl set från nittiotalet.. hade en 20" kagge i studion som också var replokal samt lite festlokal.. 😛

det är ett ypperligt bra tillvägagångssätt tycker jag!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med Pazo.. 😎 tog en CD-skiva å en bladkniv.. 😳

jag tog locket till en kakburk! 😄

Vad var det för kakar?

hmm.. Det kommer jag inte ihåg. Tror det var sånadära danska kakor. sånna med socker på å sånt 🙂

mm..

förstärk hålet med en munk!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med Pazo.. 😎 tog en CD-skiva å en bladkniv.. 😳

jag tog locket till en kakburk! 😄

Vad var det för kakar?

hmm.. Det kommer jag inte ihåg. Tror det var sånadära danska kakor. sånna med socker på å sånt 🙂

mm..

förstärk hålet med en munk!! 😕

Kan man ta en singoalla Kaka och skära längs sylten?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med Pazo.. 😛 tog en CD-skiva å en bladkniv.. 😉

jag tog locket till en kakburk! 😄

Vad var det för kakar?

hmm.. Det kommer jag inte ihåg. Tror det var sånadära danska kakor. sånna med socker på å sånt 😏

mm..

förstärk hålet med en munk!! 😆

Kan man ta en singoalla Kaka och skära längs sylten?

Vafan! Micka upp en kaka? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med Pazo.. 😛 tog en CD-skiva å en bladkniv.. 😉

jag tog locket till en kakburk! 😄

Vad var det för kakar?

hmm.. Det kommer jag inte ihåg. Tror det var sånadära danska kakor. sånna med socker på å sånt 🙂

mm..

förstärk hålet med en munk!! 😆

Kan man ta en singoalla Kaka och skära längs sylten?

Vafan! Micka upp en kaka? 😉

glöm inte puffskydd! annars blir det smulor på miken ju 😛 eller på kakan, eh hmm. ja eller hm.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

köp en holz förstärkningsring, kostar ca 250.- om jag inte minns fel, då får du en mall att skära ut ett hål i rätt storlek och sen snäpper man fast en ring i ett fäste bakom skinnet "lite svårt att förklara" finns i lite olika färger, bla krom,vitt och svart. har så på mitt trumset, och mitt frontskinn har inte pajjat det minsta på 4 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...