surikatmamma Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Halloj, först och frÀmst vill jag bara för att slippa frÄgor erkÀnna att jag lÀnge har kört pÄ ett crackat cubase sx3. Men för en tid sen började jag fundera över att göra min studio helt laglig och i samma veva byta till pro tools. Senare kom jag pÄ att det Àr onödigt att byta program (iaf i dagslÀget) eftersom det ju Àr cubase jag kan. SÄ jag funtar pÄ att köpa mig SL3, pÄ grund av att SX Àr sÄ sjukt dyrt. PÄ hemsidan kan man lÀsa att den i stort sett enda skillnaden mellan de tvÄ Àr att SX har stöd för surroundmixning (vilket jag inte hÄller pÄ med) och tydligen har ett notationsprogram (som jag inte ens visste om och dÀrför aldrig anvÀnt). Dock kÀnns det som att det borde vara nÄgot mer som skiljer, till exempel sÀmre ljudkvalitet eller nÄgon sorts teknisk begrÀnsning, för att motivera prisskillnaden pÄ runt 5000 spÀnn. SÄ ja, Àr det nÄgon mer skillnad?
teddawid Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 PÄ Cubase hemsida finns det (om du klickar fram dig rÀtt) en sida eller pdf som visar skillnaden pÄ de olika programmen!
surikatmamma Postat 15 september 2006 TrÄdstartare Postat 15 september 2006 (redigerat) Ah, dÀr fanns det ju lite mer info, tack! DÄ vill jag bara reda ut vad vissa grejer Àr, som SX har men inte SL. Inplace Editor (MIDI Editing in Project Window) Kommer jag alltsÄ inte kunna pilla med midin i SL? LÄter konstigt isÄfall. Edit: AlltsÄ till exempel flytta inspelade noter eller rita in nya med pennverktyget? External Instruments Handlar det om att jag inte kommer kunna skicka midi frÄn cubase till en extern synt? Redigerat 15 september 2006 av surikatmamma
Stigmata Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Inplace Editor (MIDI Editing in Project Window) Kommer jag alltsÄ inte kunna pilla med midin i SL? LÄter konstigt isÄfall. Edit: AlltsÄ till exempel flytta inspelade noter eller rita in nya med pennverktyget? Jo dÄ.. Men inte i project fönstret, du kan alltid dubbeklicka pÄ midi och fÄ upp ett eget fönster med midifilerna.. Och det Àr ju ganska pilligt att pyssla med stora midifiler i project fönstret iallafall... External Instruments Handlar det om att jag inte kommer kunna skicka midi frÄn cubase till en extern synt? OsÀker dÀr.. anvÀnder inte det sjÀlv, jag tror att du kan skicka sysex grejor och sÄdÀr men inte bygga upp egna instruments som styr alla parametrar i synthen/externa effekter Christoffer
Linus Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart.
BaldByChoice Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Linus sa: Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart. Ăr det uppföljare till SX 3 - typ "Cubase SX 4"? NĂ€r Ă€r releasen planerad?
Stigmata Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 BaldByChoice sa: Linus sa: Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart. Ăr det uppföljare till SX 3 - typ "Cubase SX 4"? NĂ€r Ă€r releasen planerad? SĂ„ som det verkar Ă€r Cubase 4 uppföljare till SX3 Och Cubase 4 studio typ SL?? NedrĂ€kningen har visst börjat:http://www.steinberg.net/
surikatmamma Postat 16 september 2006 TrÄdstartare Postat 16 september 2006 Bra tips! Men nedrÀkningen fattar jag inte mycket av.
Hellpig Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Stigmata sa: BaldByChoice sa: Linus sa: Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart. Ăr det uppföljare till SX 3 - typ "Cubase SX 4"? NĂ€r Ă€r releasen planerad? SĂ„ som det verkar Ă€r Cubase 4 uppföljare till SX3 Och Cubase 4 studio typ SL?? NedrĂ€kningen har visst börjat:http://www.steinberg.net/ Ăh... det dĂ€r var inte en nedrĂ€kning, det var ju en sĂ„'n dĂ€r pryl som brukar stĂ„ pĂ„ psykdoktorns skrivbord (i reklamfilmerna). Eller sĂ„ bommade jag nĂ„got... đČ
Stigmata Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Hellpig sa: Stigmata sa: BaldByChoice sa: Linus sa: Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart. Ăr det uppföljare till SX 3 - typ "Cubase SX 4"? NĂ€r Ă€r releasen planerad? SĂ„ som det verkar Ă€r Cubase 4 uppföljare till SX3 Och Cubase 4 studio typ SL?? NedrĂ€kningen har visst börjat:http://www.steinberg.net/ Ăh... det dĂ€r var inte en nedrĂ€kning, det var ju en sĂ„'n dĂ€r pryl som brukar stĂ„ pĂ„ psykdoktorns skrivbord (i reklamfilmerna). Eller sĂ„ bommade jag nĂ„got... đ Finns en diskusion pĂ„ cubase forumet stienberg ska visst ge information om nya cubase nĂ€r alla kulor slĂ€ppt... đČ
Linus Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 (redigerat) https://www.studio.se/index.php?showtopic...30entry474818 I den trÄden kan vi ocksÄ ta snacket om Cubase4. HÀr Àr förresten PDF:en som teddawid pratade om. JÀmförelse mellan SE1, SL3 och SX3 Lista över ytterligare skillnader sedan 3.1 [PDF] Redigerat 16 september 2006 av Linus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.