Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj, först och frÀmst vill jag bara för att slippa frÄgor erkÀnna att jag lÀnge har kört pÄ ett crackat cubase sx3. Men för en tid sen började jag fundera över att göra min studio helt laglig och i samma veva byta till pro tools. Senare kom jag pÄ att det Àr onödigt att byta program (iaf i dagslÀget) eftersom det ju Àr cubase jag kan. SÄ jag funtar pÄ att köpa mig SL3, pÄ grund av att SX Àr sÄ sjukt dyrt.

PÄ hemsidan kan man lÀsa att den i stort sett enda skillnaden mellan de tvÄ Àr att SX har stöd för surroundmixning (vilket jag inte hÄller pÄ med) och tydligen har ett notationsprogram (som jag inte ens visste om och dÀrför aldrig anvÀnt). Dock kÀnns det som att det borde vara nÄgot mer som skiljer, till exempel sÀmre ljudkvalitet eller nÄgon sorts teknisk begrÀnsning, för att motivera prisskillnaden pÄ runt 5000 spÀnn.

SÄ ja, Àr det nÄgon mer skillnad?

Annons
Postat

PÄ Cubase hemsida finns det (om du klickar fram dig rÀtt) en sida eller pdf som visar skillnaden pÄ de olika programmen!

Postat (redigerat)

Ah, dÀr fanns det ju lite mer info, tack! DÄ vill jag bara reda ut vad vissa grejer Àr, som SX har men inte SL.

Inplace Editor (MIDI Editing in Project Window)

Kommer jag alltsÄ inte kunna pilla med midin i SL? LÄter konstigt isÄfall.

Edit: AlltsÄ till exempel flytta inspelade noter eller rita in nya med pennverktyget?

External Instruments

Handlar det om att jag inte kommer kunna skicka midi frÄn cubase till en extern synt?

Redigerat av surikatmamma
Postat

Inplace Editor (MIDI Editing in Project Window)

Kommer jag alltsÄ inte kunna pilla med midin i SL? LÄter konstigt isÄfall.

Edit: AlltsÄ till exempel flytta inspelade noter eller rita in nya med pennverktyget?

Jo dÄ.. Men inte i project fönstret, du kan alltid dubbeklicka pÄ midi och fÄ upp ett eget fönster med midifilerna..

Och det Àr ju ganska pilligt att pyssla med stora midifiler i project fönstret iallafall...

External Instruments

Handlar det om att jag inte kommer kunna skicka midi frÄn cubase till en extern synt?

OsÀker dÀr.. anvÀnder inte det sjÀlv, jag tror att du kan skicka sysex grejor och sÄdÀr men inte bygga upp egna instruments som styr alla parametrar i synthen/externa effekter

Christoffer

Postat

Tips: VĂ€nta in Cubase 4 Studio som kommer snart.

Postat
  BaldByChoice sa:
  Linus sa:

Är det uppföljare till SX 3 - typ "Cubase SX 4"?

NÀr Àr releasen planerad?

SÄ som det verkar Àr Cubase 4 uppföljare till SX3

Och Cubase 4 studio typ SL??

NedrÀkningen har visst börjat:http://www.steinberg.net/

Postat
  Stigmata sa:
  BaldByChoice sa:
  Linus sa:

Öh... det dĂ€r var inte en nedrĂ€kning, det var ju en sĂ„'n dĂ€r pryl som brukar stĂ„ pĂ„ psykdoktorns skrivbord (i reklamfilmerna). Eller sĂ„ bommade jag nĂ„got... đŸ˜Č

Postat
  Hellpig sa:
  Stigmata sa:
  BaldByChoice sa:
  Linus sa:

Öh... det dĂ€r var inte en nedrĂ€kning, det var ju en sĂ„'n dĂ€r pryl som brukar stĂ„ pĂ„ psykdoktorns skrivbord (i reklamfilmerna). Eller sĂ„ bommade jag nĂ„got... 😆

Finns en diskusion pĂ„ cubase forumet stienberg ska visst ge information om nya cubase nĂ€r alla kulor slĂ€ppt... đŸ˜Č

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.