Jump to content
Annons

house


chlas

Recommended Posts

Annons

135 bpm är väl lite att ta i, men åtminstone 120+ bör det vara... Blir lätt lite för slött för sån här musik annars. Finns en del saker att kommentera, men en sak som jag finner mycket störande är det här ljudet som "slår tillbaka" precis efter virveltrumman. Det ligger inte i takt och motverkar liksom groovet. I all musik, men framförallt dansmusik, är det viktigt att alla instrument jobbar åt samma håll och bidrar till svänget... Hur som helst tycker jag det finns en del potential i den här låten, så fortsätt jobba så kan det nog bli bra! Inte så tokigt för att vara första houselåten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jo... är väl dubbelslaget på kicken som du menar, ska nog inte ligga där varje takt.. tack för kritiken!

Nej, inte dubbelslaget på kicken. Vid 0:22 kommer en ny virveltrumma in, och efter varje virvelslag kommer ett ljud som liknar det men som är lite raspigare och svischar lite, om du förstår vad jag menar. Det svischande ljudet ligger nästan i baktakt, men det kommer lite för snabbt och motverkar svänget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...