Jump to content
Annons

Kenneth F - Flight 436


Kenta K

Recommended Posts

Hej på er, mina musikaliska bröder! !

En av mina senaste låtar. Min 2ndra låt jag ger er dokk.

En trance låt jag håller på att jobba med. Låten är långt från färdig, men jag är så sugen på att veta vad andra tycker om det jag har nu! 😛

Har gjort om låten lite för detta forums skuld, så den är inte som originalet jag har på min dator, för där har jag lagt in 1 sample. Samplen jag har använt mig av är från en brocklyn Bounce låt, där dom sjunger: "...kicking hard, from the back, to the front, front to the back, club is in the house, causing a hartattack..."

Någon som känner igen detta? Det är det enda jag använder som sample, men detta är i originalet som jag har på min dator. Kan ju inte ladda up låtar där man har använt samples, utan att ha godsnackat lite med uppehovsmannen. 😛

Så jag tog bort det, mekade om lite, och här har ni det "instrumentala" versionen. 😛

Comments pls 😱

  • LÅTNAMN: Flight 436
  • ARTIST/GRUPP: Kenneth F
  • GENRE: Trance
  • LÅTLÄNGD: 06:25
  • KOMPOSITÖR: Kenneth F
  • PRODUCENT: Kenneth F
  • INSPELNINGSÅR: 2006
  • FORMAT: MP3
  • STORLEK: 10.3 Mb
  • STATUS: Långt från färdig 😆

Låtlänk:

Kenneth F - Flight 436

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Låter lite grann som Nordic Poker King temat på TV3.

Inte dåligt men kanske inte helt 100% heller. Jobba på mixandet lite tror jag och få fram lite mer tryck i maskineriet. Samtidigt som att du klurar ut hur du kan komma ifrån standard soundet och mallen.

Ok, men det kan bli betydligt bättre. Och jag tror med än mer jobb så kan du bli en gedigen trance pulare.

Edit: ändrade lite så jag lät mindre dryg, då det inte var min mening.

Redigerat av oakleaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Tackar för kommentar! 😕

Nordic what? He he. Jag tittar inte så mycke på TV, så jag har ingen aning vilken låt du menar. Som sagt, så är inte låten färdig gjord, eller färdig produserat. Jag bara la ut det jag hade gjort tills nu, för att höra folks comments 😄

Tackar för att du lyssnat !😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Pexeg (oregistrerad)

Okej, här kommer min åsikt..

melodin va super, tyckte det flöt på skit bra.

Fast jag skulle nog vilja höra kicksen lite mer. Annars lät det bra 😉

Keep up the work 🙂

Redigerat av Pexeg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...