Jump to content
Annons

Cryptic Death - Hanged Without Ceremony


imrtl

Betyg  

3 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Kan inte ge så nån feedback på ljudet då jag lyssnar i datorhögtalare på jobbet. Men musiken låter farlig och bra och så där onskefullt drömsk som jag alltid ville att det skulle låta när jag var inne i blackvärlden för 10 år sen. För mig påminner det mycket om Dissection på Somberlain tiden (R.I.P. Jon).

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

ganska skön lite halvprimitiv andra generationens black metal. dock tycker jag ljudbilden/soundet låter mer första generationen och snarlik mer primitiv än vad låtarna är - tror låtarna skulle låta bättre om ni skippade det primitiva diskanta soundet och hellre lyssnade på typ Puritanical Euphoric Misanthropia eller Death Cult Armageddon -plattorna med Dimmu Borgir för mixning/sound/ljudbildsinspiration. Helt ok annars, möjligt att ni behöver höja diskanten och gitarrernas volym om ni är ute efter det gamla kultsoundet?. Om inte så behöver ni eq:a och redigera volym i princip på varenda instrument. De mesta känns burkigt förutom sången som känns ganska rätt faktiskt.

Själva låtarna är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid första lyssning tyckte jag att det lät lite för burkigt och för mycket diskant för genren ...

Ska prova på bättre högtalare innan jag säger bu eller bä 😱

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kul att ni tyckte iaf det lät skapligt, har själv hållit på med denna sången i snart 1 månad ungefär, började träna då sångaren ville sluta och sen började vi bara spela in.

Soundet är vi inte heller riktigt nöjda med, men problemet är att snubben som producerade och mixade var så oseriös och det kanske hörs på mixningen.. för vi fick vänta snart ett år på att få låtarna ut från studion ens, och under den tiden har i princip de flesta medlemmar som spelade där slutat 😄 bara jag och trummisen som ännu är aktiva..

Det får bli bättre sound till nästa demo vi skall spela in..

ni har inga tips om vart man skulle kunna skicka det där? något bolag som kanske skulle vela släppa eller signa oss månne?

/Anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...