Jump to content
Annons

kontraband - melodram


Det här är ju..  

6 röster

  1. 1. Det här är ju..

    • ..bra.
      6
    • ..dåligt.
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: melodram

ARTIST/GRUPP: kontraband

GENRE: western-goth

LÅTLÄNGD: 3.24

KOMPOSITÖR: Peter Hageus

PRODUCENT: Peter Hageus

MEDVERKANDE: Peter Hageus (sång, gitarr och elektronik), Jörgen Oscarsson (bas) och Patrik Eriksson (gitarr)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 mb

STATUS: färdig demo

Vi fick schysst respons på "kött" så jag lägger ut en låt med lite annorlunda struktur och influenser.. kan man kalla det western-goth? 🙂 Det ska bli intressant att se vad ni tycker om denna.

Alla tankar och ord uppskattas!

klicka här för att lyssna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej

kan bara säga att den är bara helt as grym, förutom det där konstiga synthljudet som klickar då och då. om det togs bort så gör ni en god gärning för åtminstonde mig

men men, en grym, alldeles för grym och bra låt för att finnas här, den ska ju finnas på cd ute i musikhandeln

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra, sisiltää!

Det bästa och mest helgjutna jag hört hittills från ditt kontraband. Så här ska det va liksom!

Dock har mr_chess helt rätt; Den där "störningen" är faktiskt bara fel. Inte kul, inte bra, inte helhetshöjande. Kanske använda den annorlunda (om du tycker att den är viktig som ingrediens och inte vill ta bort den helt); låt den smyga in när nån fjärdedel av låten är återstår, låt den öka i volym saaaaaaaaaaaaaaakta så att när låten når sitt slut så stjäl missljudet hela låtens dynamik. Sedär, ett tips 🙂 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice!

Får lite Hells Bells-vibbar av introt (AC/DC-låten alltså). Men AC/DC kanske inte är era största influenser.

Stör mig inte på synthljudet.

Hursomhelst, en skön låt. Bra stämning. Smuts. Bilåkarlåt. Men skulle inte sångaren kunna flippa ur och gapa och skrika lite mer här och var?

Jag hade diggat distat, blött ångestmunspel på det här. Tror jag.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

chess: Tack, kul att du uppskattar låten. Vill du komma åt mer kontraband-material så finn det en del på forumet. Orkar du inte leta så kan du PM:a mig.

Vallhagen: Åhå, du gillar alltså denna bättre än ”kött”? Det hade jag inte väntat mig. Trevligt. 😄

Blirp-ljudet ogillas av er båda, noterat. Kanske borde det plockas bort. Hmhmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jijje: Tack. Många säger Thåström om Peters sång men jag vet inte om det är så likt, egentligen. All raspig, halvpunkig sång på svenska = Thåström? 😄

Jarnis: Haha, nej.. AC/DC är inte någon av våra influenser. 😳

Skrikigare sång vet jag inte om det passar så bra men munspel var en riktigt bra idé. Jag ska framföra den till de övriga.

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte nog att rösten var ganska lik Thåströms, dock inte lika raspig, men framförallt så tyckte jag att texten på något sätt påminde om hans sätt att skriva texter. Lagom "svårtolkat" och "poetiskt" och ordvalet och så, kan inte precis sätta fingret på det. Detta ska tas som en stor fet komplimang!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var värst. Visste inte att du kunde sjunga såpass bra. Det verkar dölja sig sångtalanger i varje hörn på det här forumet. 😳

Tyckte musiken var skön. Gött att ha i bakgrunden. Ibland låter den lite för mycket radio. För mig är det negativt men inte för alla andra. 😄 Så att säga.

Bort med klicket!

BRA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jejje: Ah, texten ja.. jag har kass koll på Thåströms texter men du har säkert rätt. Jag vet att Peter gillar den gamle punkikonen.

Eternal: Mm, om jag ändå kunde sjunga.. 😉 Nu är det så att Göteborgs yngste punkfarfar, Peter Hageus, sjunger. Jag ska berätta att du gillar hans sång, det kommer att uppskattas.

Klick bort, noterat.

Vad säger ni, gott folk.. skulle ni vilja höra detta på klubb?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni, gott folk.. skulle ni vilja höra detta på klubb?[/b]

Nja, jag vet inte riktigt vilken typ av klubb detta skulle spelas på! Denna typ av musik ska avnjutas hemma i ensamhet (tycker jag) Låten är inte "ögonblickligt" superbra på det sättet som låtar som brukar spelas ute, däremot måste jag säga att den växer som fan. Den är grymt bra men måste nog lyssnas in på hemma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul att höra lite svenskt! 😎 Mycket skön låt!

Apropå Thåström så är det ju rätt mycket "Du ska va president" över versen. Sen är det ju samma typ av Stockholmsdialekt...fast jag är ju skåning så vad vet jag 😄

Synthljudet tycker jag gott kan vara kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...