Torwald Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Jag har just bestÀllt lite datordelar till min nya burk, men pÄ grund av att komplett hade över en mÄnads leveranstid pÄ processorn bestÀllde jag den frÄn datorbutiken.com istÀllet. Nu hÀnder följande. Jag betalade med kort pÄ butiken, och fick ddet bekrÀftat (pÄ sidan, inte per mail) att min bestÀllning genomfördes. Nu fÄr jag följande mail: Hej Tommy Du har lagt en bestÀllning via vÄr nya hemsida för betalning med kort, ordernummer 7xxxxxxx6 Pga en störning i auktorisationssystemet har betalningen för denna bestÀllning ej genomförts korrekt. Detta har drabbat ett mycket litet antal kunder, dÀribland dig, och vi arbetar pÄ att finna orsaken. PÄ hemsidan sÄg förmodligen allt ut att gÄ precis som tÀnkt, men vid nÀrmare granskning har inga pengar dragits frÄn kontot - ej heller har vi fÄtt en auktorisation frÄn kortföretaget vi anlitar. Jag ber dig dÀrför verifiera att inga pengar dragits frÄn ditt konto, och kontakta mig för att berÀtta hur du vill betala istÀllet - i förskott via bankgiro/ocr eller via postförskott. VÀljer du postförskott bjuder vi givetvis pÄ postförskottsavgiften, och oavsett betalningssÀtt skickar vi med en liten present med ordern som tack för hjÀlpen med att lösa detta. Tack pÄ förhand för svar, xxxx IT-avdelningen, datorbutiken.com Jag tog bort personens namn, det Àr ju inte min avsikt att hÀnga ut nÄgon hÀr. SÄ vad tror ni? Finns det nÄgon risk för att mina pengar (drygt tretusen spÀnn!) dras frÄn kontot efter att jag betalt via postförskott? Har det hÀr hÀnt nÄgon annan tidigare?
allansson Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 SÄvitt jag vet och av min erfarenhet har datorbutiken alltid varit schyssta. Jag tror att allt kommer gÄ bra iaf.
VacUm Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 NÀ, datorbutiken.com Àr alldeles för stora för att kunna blÄsa folk. Men kontakta dom via telefon och kolla först sÄ det inte Àr nÄgon som fejkat avsÀndaren. DÀremot ska du pruta. Jag har haft mina duster med datorbutiken.com och det Àr fan _alltid_ nÄt som krÄnglar nÀr man bestÀller saker dÀrifrÄn. Allt frÄn försenade leveranser till att man fÄr fel saker.
Torwald Postat 21 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Hur prutar man? De sa att de bjuder pÄ postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda pÄ frakten ocksÄ. Kan man pruta mer? Jag har ocksÄ dÄliga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det Àr det minsta man kan sÀga om komplett, dock. EDIT: Jag fÄr nog ta och ringa för att kolla att det inte Àr nÄgot knas med fejkad avsÀndare, det har du rÀtt i. Redigerat 21 augusti 2006 av Torwald
VacUm Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Hur prutar man? De sa att de bjuder pĂ„ postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda pĂ„ frakten ocksĂ„. Kan man pruta mer? Jag har ocksĂ„ dĂ„liga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det Ă€r det minsta man kan sĂ€ga om komplett, dock. EDIT: Jag fĂ„r nog ta och ringa för att kolla att det inte Ă€r nĂ„got knas med fejkad avsĂ€ndare, det har du rĂ€tt i. Som vĂ€rldens sĂ€msta prutare sĂ„ borde jag inte ge tips, men berĂ€tta hur otroligt besviken du Ă€r pĂ„ dom och att om det ska bli affĂ€r av det hela sĂ„ fĂ„r dom minsann bjuda pĂ„ frakten... Och skicka med en 250gb hĂ„rddisk som plĂ„ster pĂ„ sĂ„ren. đ
bengan_gbg Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Ring och snacka med dem. Jag tvingades brÄkautav h-e med dem nÀr jag skulle bygga min förra burk. Det slutade med att jag fick ca 500 i rabatt men det fick jag verkligen TJATA mig till. Först gjorde de fel -sedan gjorde de INGENTING pÄ över en mÄnad för att rÀtta till felet. SÀgas ska vÀl att komponentkostnaden för delarna pÄ den mÄnaden sjönk med mer Àn 1000 spÀnn sÄ den enda som förlorade pÄ det i slutÀnden var jag ÀndÄ. NÄja. De Àr vÀl inga "rufflare" sÄdÀr - sÄ det löser sig sÀket. Redigerat 21 augusti 2006 av bengan_gbg
Torwald Postat 21 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 21 augusti 2006 Till saken hör ju att jag bestÀllde igÄr, sÄ det har ju inte varit tal om nÄgra lÄnga vÀntetider. Dessutom berÀknades inte varan komma in pÄ lager förrÀn den 26/8, sÄ inte heller dÀr blir det nÄgon skillnad. Om det inte krÄnglar mer efter det, förstÄs. Men jag ringer och snackar med dem, sÄ fÄr vi se hur det blir! Tack för svaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.