Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har just bestÀllt lite datordelar till min nya burk, men pÄ grund av att komplett hade över en mÄnads leveranstid pÄ processorn bestÀllde jag den frÄn datorbutiken.com istÀllet.

Nu hÀnder följande. Jag betalade med kort pÄ butiken, och fick ddet bekrÀftat (pÄ sidan, inte per mail) att min bestÀllning genomfördes. Nu fÄr jag följande mail:

Hej Tommy

Du har lagt en bestÀllning via vÄr nya hemsida för betalning med kort,

ordernummer 7xxxxxxx6

Pga en störning i auktorisationssystemet har betalningen för denna

bestÀllning ej genomförts korrekt. Detta har drabbat ett mycket litet

antal kunder, dÀribland dig, och vi arbetar pÄ att finna orsaken.

PÄ hemsidan sÄg förmodligen allt ut att gÄ precis som tÀnkt, men vid

nÀrmare granskning har inga pengar dragits frÄn kontot - ej heller har

vi fÄtt en auktorisation frÄn kortföretaget vi anlitar.

Jag ber dig dÀrför verifiera att inga pengar dragits frÄn ditt konto,

och kontakta mig för att berÀtta hur du vill betala istÀllet - i

förskott via bankgiro/ocr eller via postförskott. VÀljer du postförskott

bjuder vi givetvis pÄ postförskottsavgiften, och oavsett betalningssÀtt

skickar vi med en liten present med ordern som tack för hjÀlpen med att

lösa detta.

Tack pÄ förhand för svar,

xxxx

IT-avdelningen,

datorbutiken.com

Jag tog bort personens namn, det Àr ju inte min avsikt att hÀnga ut nÄgon hÀr.

SÄ vad tror ni? Finns det nÄgon risk för att mina pengar (drygt tretusen spÀnn!) dras frÄn kontot efter att jag betalt via postförskott? Har det hÀr hÀnt nÄgon annan tidigare?

Annons
Postat

SÄvitt jag vet och av min erfarenhet har datorbutiken alltid varit schyssta. Jag tror att allt kommer gÄ bra iaf.

Postat

NÀ, datorbutiken.com Àr alldeles för stora för att kunna blÄsa folk. Men kontakta dom via telefon och kolla först sÄ det inte Àr nÄgon som fejkat avsÀndaren.

DÀremot ska du pruta. Jag har haft mina duster med datorbutiken.com och det Àr fan _alltid_ nÄt som krÄnglar nÀr man bestÀller saker dÀrifrÄn. Allt frÄn försenade leveranser till att man fÄr fel saker.

Postat (redigerat)

Hur prutar man? De sa att de bjuder pÄ postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda pÄ frakten ocksÄ. Kan man pruta mer?

Jag har ocksÄ dÄliga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det Àr det minsta man kan sÀga om komplett, dock.

EDIT: Jag fÄr nog ta och ringa för att kolla att det inte Àr nÄgot knas med fejkad avsÀndare, det har du rÀtt i.

Redigerat av Torwald
Postat
Hur prutar man? De sa att de bjuder pÄ postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda pÄ frakten ocksÄ. Kan man pruta mer?

Jag har ocksÄ dÄliga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det Àr det minsta man kan sÀga om komplett, dock.

EDIT: Jag fÄr nog ta och ringa för att kolla att det inte Àr nÄgot knas med fejkad avsÀndare, det har du rÀtt i.

Som vĂ€rldens sĂ€msta prutare sĂ„ borde jag inte ge tips, men berĂ€tta hur otroligt besviken du Ă€r pĂ„ dom och att om det ska bli affĂ€r av det hela sĂ„ fĂ„r dom minsann bjuda pĂ„ frakten... Och skicka med en 250gb hĂ„rddisk som plĂ„ster pĂ„ sĂ„ren. 😏

Postat (redigerat)

Ring och snacka med dem.

Jag tvingades brÄkautav h-e med dem nÀr jag skulle bygga min förra burk. Det slutade med att jag fick ca 500 i rabatt men det fick jag verkligen TJATA mig till. Först gjorde de fel -sedan gjorde de INGENTING pÄ över en mÄnad för att rÀtta till felet. SÀgas ska vÀl att komponentkostnaden för delarna pÄ den mÄnaden sjönk med mer Àn 1000 spÀnn sÄ den enda som förlorade pÄ det i slutÀnden var jag ÀndÄ.

NÄja. De Àr vÀl inga "rufflare" sÄdÀr - sÄ det löser sig sÀket.

Redigerat av bengan_gbg
Postat

Till saken hör ju att jag bestÀllde igÄr, sÄ det har ju inte varit tal om nÄgra lÄnga vÀntetider. Dessutom berÀknades inte varan komma in pÄ lager förrÀn den 26/8, sÄ inte heller dÀr blir det nÄgon skillnad. Om det inte krÄnglar mer efter det, förstÄs. Men jag ringer och snackar med dem, sÄ fÄr vi se hur det blir! Tack för svaren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.