Jump to content
Annons

Richie Richie - Profeten


Pingpong

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Profeten

* ARTIST/GRUPP: Richie Richie & Dj Mars

* GENRE: Rap/Hip Hop

* LÅTLÄNGD: 3;29

* KOMPOSITÖR: Pelle Ramberg & Rickard Bergström

* PRODUCENT: Pelle Ramberg

* EV. MEDVERKANDE: Leo Abrahamsson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 8,37 Mb

* STATUS: Färdig Demo

* LÄNK: http://gah.se/~pelle/Pelle%20Ramberg/Richi...%20Profeten.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Rapen är tyvärr inte alls bra.

Låter styltigt, läst och på sina ställen rent otight.

Beatet är rätt skönt, modernt och med ett visst mått av skaparglädje, men leaden bör pitchas så den inte låter falsk mot övriga harmer.

Jag tycker att beatet är bra och förtjänar en betydligt vassare MC.

//Danny

EDIT; jag antar att "bästa svenska hiphopen 2006" var ironiskt menat. Det är det inte.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte den där nedpitchade rösten riktigt, tycker det förstör hela låten..

resten tyckte jag där emot om..

Skön beat, helt okej rap i mina öron, men den nedpitchade rösten.. neh skopa den!

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm... jag får eurodisco vibbar av det här från tidigt 90 tal... hehe

Låter helt omixat... man vill framförallt att det ska smälla på med beatsen. Tråkit med vr-guitar.. ett tips är att leta på en bra loop istället eller riktig gitarr.

Ljuden är inte så roliga... Prova att lägga på nån dist på dem, framförallt på stråkarna... eller ett filter eller nån annan rolig effekt som ni skruvar på.

Ackorden är väl förutsägelsebara... men dom funkar i sån här musik, fast det skulle bli mycket mer spännande om ni hittade ett mer unikt sound. Vilka har ni som förebilder? Tips på nåt som jag tror skulle passa er... lyssna in er lite på Dizzee Rascal. Eller varför inte Spank Rock... Grymt sväng. Tänk gära på det också när ni programmerar beats. Gärna lite otight... men svängit otight om ni fattar vad jag menar...

Skulle Gärna vilja ha mer attityd i rapen (mycket mer) och exprimentera gärna lite där också så att ni får lite egen touch på det. Just nu tror man inte på vad som sägs i rapen eftersom den är lite loj...

Men som sakt... det här kan bli bra om ni fortsätter att jobba

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)

Rätt enformig låt i mitt tycke. Beatet är bra men skulle behöva en till del eller byggas på så att det hände mer i låten. Som det är nu maler den bara på.

Angående rappen så känns den väldigt livlös.

Säga så mycket som möjligt för att sedan andas in väldigt kraftigt.

Attityden känns fel till denna typ av beat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. detta va riktigt wack tyvärr.. lite inlevelse i rappen låter som danny sa att du läser innantill utan att veta va texten handlar om. fixa andningen o prata från magen så de blir lite mer.. leaden i beatet va ju falsk. men kämpa vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker som alla andra. Låter som at du står med texten framför dig och läser up den istället för at rappa den. Kom igjen killen! Få lite känsla i det du rappar! Tro på det du rappar! Lär dig texten utantill...

Jag lovar, då kommer denna låt bli sååå mycke bättre.

Och du? Snälla, skit i den pitchade rösten i början. det får låten att låta som om min kompis lillbrorsa gjort den i windows recorder. . . 😛

Men låten i sig är bra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...