Jump to content
Annons

Behringer FCA202 för cpu-hungrig?

Recommended Posts

Jacke (oregistrerad)
Postat

Funderar på att skaffa detta externa kort, men efter att ha läst en kommentar på franska Audiofanzine (översättning via Google) som sa att det kan ta upp till 20% cpu-aktivitet så tvekar jag lite... (Kommentaren nämner 1.33GHz iBook, själv sitter jag på en 1GHz eMac.)

Finns här andra Mac-användare som testat det här kortet? Hur är det med cpu-aktiviteten medans det är ikopplat/aktivt?

Annons
Postat (redigerat)

jag har ett sådant kort 🙂 dock sitter jag på en pc men jag märker int att det skulle ta något alls, liksom, det är ju firewire.

skillnaden mellan firewire och usb är ju i stort sett att firewire inte drar cpu medans usb gör det.

iförsig kan jag ingenting om mac, kan vara annorlunda då förstås.. vet inte.

🙂

edit: påfyllnad.

Redigerat av Bassebas
Jacke (oregistrerad)
Postat

Vad tror du om minneskraven? Det står att man ska ha minst 512MB, men själv har jag bara 384... Funkar det ändå?

• 2 veckor senare...
Postat

det lär det göra jo, det står antagligen 512 för att man bör nog ha det om man ska syssla med inspelning och dylikt. dock att ha mer en så (1gb-2gb) är att rekommendera.

själv har jag bara 512 just nu och önskar att jag hade mer.. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.