Jump to content
Annons

Den konstigaste femtonåring nånsin? ^^


Lucifer666

Recommended Posts

Alltså... jag är glad över det, men om man tänker efter...

Jag beter mig som om jag vore äldre än jag är, spelar in hemma, håller på med musik, skriver musik, etc.

Och sen musiken jag lyssnar på: Just NU sitter jag och lyssnar på någon låt med pavarotti. xD

För övrigt lyssnar jag på jazz, blues, klassiskt och metal (och då inte tråkig, skikig nu-metal utan sådant från 70/80talet).

Dessutom är jag långhårig... hur många femtonåringar har såna ideal och tar musik på så stort allvar att jag lätt kan säga att det är det absolut viktigaste i livet? xD

Tro mig, jag är stolt över den jag är och jävligt glad över att vara musiker och långt ifrån fjortis... men fortfarande. 😉

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Storhetsvansinne är rätt vanligt i den där åldern. Att va 15 och kalla sig för musiker är ju rätt skoj 😄.

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Storhetsvansinne är rätt vanligt i den där åldern. Att va 15 och kalla sig för musiker är ju rätt skoj 😄.

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Har man det inte storhetsvansinne borde det gå åt helvete... xD

Hur definierar du musiker då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Storhetsvansinne är rätt vanligt i den där åldern. Att va 15 och kalla sig för musiker är ju rätt skoj  😄.

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Har man det inte storhetsvansinne borde det gå åt helvete... xD

Hur definierar du musiker då?

Någon som regelbundet får betalt för att spela musik på ett eller annat sätt. När musiken är mer än en hobby.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha... ja... då stämmer det ju fortfarande... jag skulle dock säga att man är det när man börjat skriva musik... 😄

Men annars stämmer ju det där rätt bra ändå...

btw... vi har spelningar... regelbundet... d.v.s var 3e månad och vi får betalt för dem. 😛

Men fortfarande: eftersom vi är ett så fattigt band behöver vi fler, hur kan man göra för att få spelningar? ><

Förutom att helt enkelt vänta in dem som vi gjort tidigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha... ja... då stämmer det ju fortfarande... jag skulle dock säga att man är det när man börjat skriva musik... 😄

Men annars stämmer ju det där rätt bra ändå...

btw... vi har spelningar... regelbundet... d.v.s var 3e månad och vi får betalt för dem. 😛

Men fortfarande: eftersom vi är ett så fattigt band behöver vi fler, hur kan man göra för att få spelningar? ><

Förutom att helt enkelt vänta in dem som vi gjort tidigare...

Är man snickare om man spikar lister hemma? Läkare om man ger flickvännen hostmedicin när hon är sjuk? Menade nog mer att man har musiken som huvudsaklig inkomstkälla. Förövrigt så är det bästa sättet att få spelningar att tjata på folk, svårt dock om man är under 18 att spela på pubar och klubbar.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Beror lite på. Här i Uppsala finns det hur mycket ställen som helst att spela på för unga band, kanske beror på nån slags satsning på ungdomen, jag vet inte...

För övrigt kan man väl kanske skilja på begreppen "musiker" och "hobbymusiker", där musiker är de som har musiken som sitt yrke. Det är min definitionen i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska gå musiklinjen... blir jag musiker då? 😄

Du får väl själv avgöra om du vill kalla dig musiker eller inte. Min definition ser du i mitt föregående inlägg.

Aja... planerar att bli musiklärare medans jag jobbar med mitt band... 😛

Så det löser sig nog... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Du skulle bara veta hur länge de kan va ute å spela fotboll varje dag.

Jag förstår hur du tänker för jag tänkte likadant när jag var i din ålder, nu är ja dock 23 år gammal och inte mycket har egentligen hänt, och ja, jag har alltid satsat hårt på musiken. Det är svårare än man kan tro. Bra med självförtroende dock 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Du skulle bara veta hur länge de kan va ute å spela fotboll varje dag.

Jag förstår hur du tänker för jag tänkte likadant när jag var i din ålder, nu är ja dock 23 år gammal och inte mycket har egentligen hänt, och ja, jag har alltid satsat hårt på musiken. Det är svårare än man kan tro. Bra med självförtroende dock 😄

Antar att det handlar en del om tur också, men fortfarande... det GÅR bara man vill det... Sen handlar det ju faktiskt om vad man har för möjligheter... d.v.s musiker att spela med och sånt.

Dessutom är du ju... öh... bara 23... måste ju gå fortfarande.

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Du skulle bara veta hur länge de kan va ute å spela fotboll varje dag.

Jag förstår hur du tänker för jag tänkte likadant när jag var i din ålder, nu är ja dock 23 år gammal och inte mycket har egentligen hänt, och ja, jag har alltid satsat hårt på musiken. Det är svårare än man kan tro. Bra med självförtroende dock 😄

Antar att det handlar en del om tur också, men fortfarande... det GÅR bara man vill det... Sen handlar det ju faktiskt om vad man har för möjligheter... d.v.s musiker att spela med och sånt.

Dessutom är du ju... öh... bara 23... måste ju gå fortfarande.

Jo verkligen, men de är få förunnat att vara med i ett där alla är lika engagerade. Vänta tills efter gymnasiet så kanske du får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Du skulle bara veta hur länge de kan va ute å spela fotboll varje dag.

Jag förstår hur du tänker för jag tänkte likadant när jag var i din ålder, nu är ja dock 23 år gammal och inte mycket har egentligen hänt, och ja, jag har alltid satsat hårt på musiken. Det är svårare än man kan tro. Bra med självförtroende dock 😄

Antar att det handlar en del om tur också, men fortfarande... det GÅR bara man vill det... Sen handlar det ju faktiskt om vad man har för möjligheter... d.v.s musiker att spela med och sånt.

Dessutom är du ju... öh... bara 23... måste ju gå fortfarande.

Jo verkligen, men de är få förunnat att vara med i ett där alla är lika engagerade. Vänta tills efter gymnasiet så kanske du får se.

Menar du att det borde bli lättare efter gymnasiet eller? *gäspar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på fritids en del, där är de flesta barnen rätt säkra på att de kommer bli fotbollsproffs.

Hur många av dessa gör verkligen precis allt för att bli det?

Hade det varit forbolls proffs jag velat bli hade jag ju tränat på samma sätt som med gitarren - träna minst en timme varje dag.

Du skulle bara veta hur länge de kan va ute å spela fotboll varje dag.

Jag förstår hur du tänker för jag tänkte likadant när jag var i din ålder, nu är ja dock 23 år gammal och inte mycket har egentligen hänt, och ja, jag har alltid satsat hårt på musiken. Det är svårare än man kan tro. Bra med självförtroende dock 😄

Antar att det handlar en del om tur också, men fortfarande... det GÅR bara man vill det... Sen handlar det ju faktiskt om vad man har för möjligheter... d.v.s musiker att spela med och sånt.

Dessutom är du ju... öh... bara 23... måste ju gå fortfarande.

Jo verkligen, men de är få förunnat att vara med i ett där alla är lika engagerade. Vänta tills efter gymnasiet så kanske du får se.

Menar du att det borde bli lättare efter gymnasiet eller? *gäspar*

Nä tvärtom, det är då folk börjar bli sugna på att se världen eller kanske studera på alla möjliga platser.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig finns det två olika typer av musiker.

1. Proffessionell (musiker) - Kan försörja sig på det.

2. Hobby(musiker) - Som jag tex.. Kan inte försörja sig på det. Kan dock få betalt men inte tillräckligt så att säga.

Så jag är musiker på en hobbybasis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, va fan man är väl inte mer musiker bara för att någon betalar för att man spelar. Att musiken är huvudsakliga inkomstkällan är väl inget vettigt kriterium.

Men skitsamma. Jag skulle inte kalla mig musiker ens om jag levde på musiken eller hade gått musikhögskola, det låter ju bara så jävla bajsnödigt.

/Musikant

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... jag är glad över det, men om man tänker efter...

Jag beter mig som om jag vore äldre än jag är, spelar in hemma, håller på med musik, skriver musik, etc.

Och sen musiken jag lyssnar på: Just NU sitter jag och lyssnar på någon låt med pavarotti. xD

För övrigt lyssnar jag på jazz, blues, klassiskt och metal (och då inte tråkig, skikig nu-metal utan sådant från 70/80talet).

Dessutom är jag långhårig... hur många femtonåringar har såna ideal och tar musik på så stort allvar att jag lätt kan säga att det är det absolut viktigaste i livet? xD

Tro mig, jag är stolt över den jag är och jävligt glad över att vara musiker och långt ifrån fjortis... men fortfarande. :rolleyes:

De där låter som mig när jag var 15 😳

de blir bara bättre med tiden 😄

du har möjligtvis inte skägg ochså? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, va fan man är väl inte mer musiker bara för att någon betalar för att man spelar. Att musiken är huvudsakliga inkomstkällan är väl inget vettigt kriterium.

Men skitsamma. Jag skulle inte kalla mig musiker ens om jag levde på musiken eller hade gått musikhögskola, det låter ju bara så jävla bajsnödigt.

/Musikant

hear, hear... Spelar man ett instrument kan man väl få kalla sig musiker. Borde inte vara så stor grej. Skulle inte göra det själv dock av samma anledning som Musikant nämner...

Ungefär samma som en diskussion jag såg här för ett tag sedan där några gitarrekvilibrister hävdade att Kurt Cobain inte var en gitarrist. Han spelade gitarr, dammit, då är man väl gitarrist? Hur ska man mäta vilka som verkligen är gitarrister och vilka som inte får titulera sig det?

Im way off topic...

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

De där låter som mig när jag var 15 🙂

de blir bara bättre med tiden 😉

du har möjligtvis inte skägg ochså? 😆

Nej, men jag kan lätt odla mustasch om jag vill det xD

Självklart blir det bättre med tiden!

Jag blir ju bara bättre och bättre på gitarr och bas och lyssnar på alltmer musik... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men skitsamma. Jag skulle inte kalla mig musiker ens om jag levde på musiken eller hade gått musikhögskola, det låter ju bara så jävla bajsnödigt.

/Musikant

Här har du lösningen Lucifer. Säg helt enkelt att du är bajsnödig, då fattar alla att du är musiker men inte vill låta så pretto.

/Roffe, hobbybajsare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...