Jump to content
Annons

Bästa budgetmixern med inbyggda effekter?


wackodacko

Recommended Posts

Hej!

Detta har säkerligen dryftats tidigare. Men har inte hittat så mycket om den senaste generationen budgetmixrar. Så därför vänder jag mig till forumets expertis. =)

Letar efter en liten mixer med inbyggda effekter.

Den ska användas till inspelning i den blivande hemstudion men även kunna användas i vår improviserade replokal. (Därav de inbyggda effekterna.)

Kandidaterna är för närvarande:

Tapco Mix 260 FX

1778:- Thomann

Den som verkar mest intressant just nu är Tapco'n eftersom den verkar ha alla "features" jag behöver till ett bra pris. Men har ingen erfarenhet av Tapco. Hur är det med effekterna?

Mixer MACKIE DFX6

2495:- Musikbörsen

Mackie är den som det finnas mest info om. Ser ut att vara det säkraste korter men det verkar som en del klagar över byggkvaliteten? Är det värt de extra slantarna?

BEHRINGER XENYX 1202FX

1494:- Musikbörsen

Haha. Alla verkar klanka på Behringer men de flesta har ändå någon pryl från dem... Well. Är detta något att satsa på? Effekternas kvalitet?

Är det någon här som äger någon av dessa? Vore tacksam för omdömen!

\\Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tapco är Mackies budgetmärke. Borde fungera bra, har inte hört något annat av de jag känner som har Tapcoprodukter!

Det är väl lite av mina tankegångar. Det borde väl vara snäppet bättre än Behringer i alla fall? Men som sagt var. Känner ingen som har Tapco.

\\Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...