Jump to content
Annons

theadvent (oregistrerad)

Recommended Posts

theadvent (oregistrerad)

Hej!

Har precis köpt ett Digi 002 rack samt gjort uppgraderingen till PT 7.11 (intel mac)

Med Digirackpaketet följde en liteversion av BFD som jag var sugen på att pröva. Installerade BFD men när jag väl startade igång PT och skapade ett instrumentspår så finns inte programmet i Plugmenyn, vare sig under isntrument eller någon annanstans. Själva installation hamnar i rootbiblioteket under en egen mapp. hur gör jag för att Pro Tools skall hitta BFD ?

Tacksam för svar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Avinstallera och installera om det hela så att det hanmar i pluginmappen torde vara den enklaste och snabbaste lösningen i det här fallet.

Om av någon anledning inte skulle gå att ändra installationsbibliotek vid installationen så kan du ju alltid prova att flytta filerna. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

theadvent (oregistrerad)

ok i vilken plug in mapp ska jag lägga den ? i rootbiblioteket -> audio -> plugins och ska jag i så fall lägga den i vst pluginmapen ?

eller ska jag lägga den i protools (contents->plugins) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

theadvent (oregistrerad)

Tack för tipsen..

ska pröva imorgon...

jag har inte uppdaterat till intelversionen av BFD ännu men jag har två olika PT LE maskiner så jag skall testa och se om jag får igång min powerPC version först....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...