Jump to content
Annons

Ballad?


Recommended Posts

LÅTNAMN: nr11 (tillfälligt)

ARTIST/GRUPP: Lucifer

GENRE: Metal?

LÅTLÄNGD: 1:55

KOMPOSITÖR: Lucifer

PRODUCENT: Lucifer

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.39

STATUS: Skiss i allra högsta grad

Alltså... behöver lite fler idéer eftersom jag sitter fast, ska spela om introgrejen också, men inte ju nu.

Behöver även tips ang. ljudet.

egentest11.mp3

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Tycker det går lite långsamt. Låter ju kanske inte så roligt av gitarren, men var ju som sagt "grov skiss".

"klinket" som kommer 0:46, lägg på något riktigt fint skrikigt solo. Då kanske man ryser 😄

Keep on going!

Kanske ska glömma det jag skrev, såg inte att det var tänkt att bli en ballad.

Annars så är det riktigt grymt med något tungt som sedan bryts till akustiskt med stråkar etc.

Redigerat av B@kon
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om jag ska vara riktigt ärlig så måste du lägga ner mycket mer tid på att lira tight!

I andra partiet tappar du bort dig precis och det är = döden i en demo.

Men kämpa på så kommer det nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om jag ska vara riktigt ärlig så måste du lägga ner mycket mer tid på att lira tight!

I andra partiet tappar du bort dig precis och det är = döden i en demo.

Men kämpa på så kommer det nog.

Suck.... det är en grov skiss ff...

Hej, ja det är en väldigt grov skiss! Den är så grov att det är svårt att riktigt kommentera något i den. Särskilt blir man lite misspepp på att kommentera om man ändå kan förvänta sig ett avvärjande svar i stil med "det är bara en skiss". Furiousrage gav dej någorlunda konstruktiv (och ärlig!) kritik, vilket är det bästa man kan få! Det borde du vara tacksam över istället. 😕

Om du inte tycker att en sån sak som att det inte är riktigt tajt är relevant, vad vill du då ha kommentarer på? 😳

EDIT: För att förtydliga lite; du bad ju om tips om hur du kunde gå vidare och det var vad furiousrage gav dej. Men sen verkade du inte vara intresserad av det, plötsligt.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Här lägger jag upp en uppdaterad version där jag tycker det är tight... ycker ni det är otight så bör jag överväga att sluta spela...

Upptäckte två ställen det inte var jättetight på... det ena tyckte jag knappt märktes.

För övrigt... bättre ljud?

Det jag ville ha kritik om i FÖRSTA HAND var ljudet... och vad jag kunde göra åt det.

egentest11.mp3

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som du har väldigt mycket chorus på den distade gitarren. På den rena gitarren kan du istället lägga på lite chorus och kanske reverb och/eller delay för att få det fylligare. Testa att spela in gitarren 2 gånger och lägg dom i varsin högtalare. Inte sologitarren dock.

Bara vad jag tycker att du kan testa!

Ska du lägga på trummor bas senare?

//Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryck upp dig lite Lucifer666! 😄

Med alla taggar utåt hela tiden kan man inte utvecklas. Försök att ta till dig kritik gällande det mesta även om det bränner lite i hjärtat först när du läser det. Ingen vill hänga dig eller din musikalitet.

Men jag vet hur det känns. Har man själv gjort något som känns bra och någon har någt att anmärka på så tar man det lätt som att denne klankar ner på hela ens existens och personlighet eller liknanade.

Ska lyssna lite senare då jag har vettigare utrustning att spela på. Du ville ju främst ha åsikter om ljudet och mixen.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu lider jag av idétorka igen... blir antagligen bättre när jag väl får på sång.

Hur som helst har jag stött på ett lite problem... hur spelar man in ett trumkomp i valstakt? ^^

Lägger upp det uppdaterade där det också är trummor med, men det låter helt korkat eftersom allt utom introt går i 3/3...

Måste säga att den här inspirerar mig mycket... valstakt på en hårdrocksballad... hur vanligt är det?

Jag bara drog ihop något för att få upp det så att någon kan hjälpa mig.

egentest11.mp3

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. du kanske har lite mycket reverb på basen? vad vet jag, det är ju som man tycker! 😳

har du line:at gitarren?

och gitarren kanske är lite basig i introt i "snabba partiet" 😆

trummorna låter väldigt dator, du kanske borde hitta bättre ljud samt kvantisera tror jag att det heter, alltså ändra velocity för slagen så att det låter lite mer verklighetstroget.

lite hög volym på trummorna?

Vad vet jag!

Edit: mer text.

Redigerat av Bassebas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...