Jump to content
Annons

Navelskådning


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Tänkte på en sak när jag såg en kvinna på startlinjen i DN-galan i Friidrott på TV idag. Hon hade en navel som stod ut, i profil så tror jag faktiskt man kunde se naveln. Det är kanske inte helt jättemärkligt, de flesta verkar ha en navel som man faktsikt ser mycket tydligt.

Däremot har jag en navel som nästan ingen någonsin sett. Nånstans långt därinne finns den dock. Det vet jag. Med ficklampa och tålamod så kan man faktiskt upptäcka den.

Detta får mig att fundera över detta med tillfället då navelsträngen klipps. Om man klipper av den väldigt väldigt nära den nyfödde, så kanske naveln åker längre in? Är det så, så verkar barnmorskor och blivande fäder vara mer stressade och därför klipper de av den med marginal. Resultatet kan då bli en köttklump i naveln som får leva kvar hos den nyfödde resten av livet.

Hur ser er navel ut? Min ligger många cm (4-5) in i kroppen!!

Tala om navelskådning...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

de flesta människors navlar ser förmodligen ut som din/er, vad jag märkt så är detta standard för Sverige och kanske i viss mån västvärlden i övrigt-ser man på individer från Afrika eller Sydamerika tex så tycker jag ofta att deras navlar sticker ut...själv har jag en navel som inte står ut men ligger rätt ytligt, som en knapp strax innanför hudlinjen på buken ovanför..... frågade morsan när jag var liten varför: de klippte den längre ut just då...

just den läkaren alltså...jag är till hälften Svensk och till hälften Lettisk/Rysk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...