Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur är det med M-audio Firewire 410 ljudkvalitet och drivrutiner?

Har ju läst ganska mycket negativt om strulande drivrutiner.

Jag har Mac och jag funderar över M-audios 410 eller Presonus Firebox.

Vill ha riktigt bra ljudkvalitet och stabila drivrutiner. 😄

Annons
stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

Jag kör FW 410 på laptopen (PC) och det fungerar som en dröm!!!!! Har aldrig krånglat nämnvärt och jag tycker inte att det är något fel på ljudkvaliteten heller...

Postat

Drivrutinerna till FW410 för Mac har varit väldigt kassa. Vet inte hur det ser ut nu, men förr i tiden sög de mycket prestanda. Jag skulle istället leta efter något som använder sig av Core Audio. Tror att Firebox gör det men är inte säker. FW410 har gett mig kernel panics, inte så kul när man är ute efter en stabil musikdator.

Postat

Jag har tyvärr hört många personer som har haft problem med dem. De ska visst vara "ostabila", men när de väl funkar ska de vara bra!

Postat

Fireboxen har vad jag har hört fungerat väldigt stabilt ihop med macar. Min Firebox har aldrig krånglat med min Powermac G5 t ex.

Postat
Drivrutinerna till FW410 för Mac har varit väldigt kassa. Vet inte hur det ser ut nu, men förr i tiden sög de mycket prestanda. Jag skulle istället leta efter något som använder sig av Core Audio. Tror att Firebox gör det men är inte säker. FW410 har gett mig kernel panics, inte så kul när man är ute efter en stabil musikdator.

Har varit med om den grejen i gamla plugget. Den krånglade ta mej fan hela tiden med deras G5:a. Så köp inte 410 om du kör Mac.

Fireboxen är där ett mycket bättre alternativ enligt mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.