Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en Motu Traveler Firewire inkopplad i min G5a, dessutom har jag en gammal Motu 2408 mkII och ett tillhörande pci kort (som jag tror bara fungerar till g4)

nu undrar jag om man kan koppla ihop dom 2 ljudkortet sÄ man fÄr fler in/utgÄngar, Àr det optisk kabel mellan dom 2 som gÀller och köra internal clock pÄ traveler och external pÄ 2408 ?

Är inte helt haj pĂ„ detta...

Annons
Postat

För att kunna anvÀnda ditt 2408 mÄste du ha PCI-424 (förutsatt att det PCI-kort du har idag Àr ett 324. MOTU erbjuder ett uppgraderingsprogram. Kolla deras hemsida.

Du skulle nog kunna koppla ihop dom via ADAT-interfacet, men jag Àr inte sÀker dÄ jag inte Àger nÄgon av produkterna.

Postat

hmm, mÄste jag verkligen anvÀnda pci kortet? det Àr ju inte den som skickar signalerna till datorn sÄ att sÀga, det Àr vÀl travelern som ska vara internal clock, eller eeh det kanske Àr logic som Àr internal clock? hmm

Postat

Om du vill att ditt kort ska funka som det Àr tÀnkt sÄ skulle jjag sÀga att svaret Àr: JA! (som sagt jag Àger inte nÄgon av dessa produkter)

Men om du bara vill anvĂ€nda ditt 2408 som en AD/DA sĂ„ borde det ocksĂ„ gĂ„. Vet inte hur ADAT-formatet funkar pĂ„ MOTU men skulle gissa att det bara Ă€r att koppla en optisk kabel (eller tvĂ„) mellan enheterna och köra. Är inter sĂ€ker pĂ„ att du behöver Wordclock, men det finns det andra som Ă€r bĂ€ttre pĂ„ i detta forum.

Men det Àr lite slöseri. SÀlj hellre ditt 2408 och köp en billigare AD-omvandlare, eller varför inte en bÀttre....

Att uppgradera ditt PCI-324 (om det nu Àr ett sÄnt du har?) till ett 424 tar MOTU 295 dollar för.

Inte sÄ farligt eller hur?

Postat

Tjena,

Funderar pĂ„ vad man ska vĂ€lja mellan Motu UltraLite vs Motu 828mkII. NĂ€r det gĂ€ller in och utgĂ„ngar sĂ„ Ă€r UltraLite ok för mig, priset Ă€r lĂ€gre, det Ă€r halvrack mm, men hur lĂ„ter dom ? Är det nĂ„gon skillnad ? Funkar det med firewire 400 eller mĂ„ste man köra 800 ?

Postat

Firewire 400 funkar finfint!

Jag vet faktiskt inte om det Àr skillnad pÄ typ AD/DA-omvandlarna men det skulle jag inte tro. Kolla med MOTU!

Sen kan jag tipsa om att det finns en begagnatmarknad ocksÄ. Har sett fler 828mkII passera för runt 6000:-. Kan vara vÀrt besvÀret.....

Postat
Firewire 400 funkar finfint!

Jag vet faktiskt inte om det Àr skillnad pÄ typ AD/DA-omvandlarna men det skulle jag inte tro. Kolla med MOTU!

Sen kan jag tipsa om att det finns en begagnatmarknad ocksÄ. Har sett fler 828mkII passera för runt 6000:-. Kan vara vÀrt besvÀret.....

Brollan har ett Motu 828mkII som han Àr vÀldigt nöjd med. För mig sÄ skulle halvrack formatet vara till en fördel + att ljudkortet Àr nytt. NÀr det gÀller beg marknaden sÄ Àr Motu alltid efterfrÄgat. Kommer att satsa pÄ ett nytt kort hursomhelst.

Elof (oregistrerad)
Postat
Tjena,

Funderar pĂ„ vad man ska vĂ€lja mellan Motu UltraLite vs Motu 828mkII. NĂ€r det gĂ€ller in och utgĂ„ngar sĂ„ Ă€r UltraLite ok för mig, priset Ă€r lĂ€gre, det Ă€r halvrack mm, men hur lĂ„ter dom ? Är det nĂ„gon skillnad ? Funkar det med firewire 400 eller mĂ„ste man köra 800 ?

Anledningen till att det Àr fw400 Àr nog att motuns kanaler klarar sig pÄ den bandbredden i full upplösning, anledningen till att vissa kort har 800 Àr att det krÀvs mer bandbredd (travellern tex kör ju lika mÄnga kanaler som 828 men i 192kHz).

/Elof

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.