Jump to content
Annons

Ett elektroniskt försök


Recommended Posts

LÅTNAMN: Despfear

ARTIST/GRUPP: Krokodil

GENRE: Melodisk trance kanske. Döm själv. :]

LÅTLÄNGD: 6:12

KOMPOSITÖR: Krokodil

PRODUCENT: Krokodil

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.68

STATUS: I slutskedet

Ja, finns väl inte mer att säga direkt. En låt jag knackade ihop för några veckor sen. Har legat orörd till idag. Ingen genre jag vanligtvis pysslar med.

Var så vänliga och lägg en liten kommentar 😄

EDIT: Ny version

Despfear_imp.mp3

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar ditt pad-ljud som kommer in vid 00:44. 😱

Trummorna är gaaanska påträngande och hysteriska för min smak, och mixen skulle behöva en genomgång (grötigt). Annars låter det bra! Hörs att du kan dehär.

\\D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för posten!

Japp, kan hålla med om att dom är hysteriska, men det är precis det som är meningen 😆

Håller också med om att det blir grötigt på sina ställen. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Man kanske skulle slopa nånting.

Edit: Angående att dom var påträngande. Det var nån som sa att mina percs inte hördes nog bra, så då tänkte jag "Nu jävlar" och därav kanske det blev lite för mycket av det goda. 😱

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... shit vilken stirrig trumprogrammering. 😆

*lyssnar medans jag skriver*

Jag hade satsat på mer avskalat. Som Dana skriver blir det lite grötigt. Redan de där två basljuden som kommer in 00:26 kunde låtit mer separerade och avskalade. Mindre release på ljuden kanske, eller panorera utåt (men se till att nåt distinkt basljud ligger kvar i mitten). Alternativt kör mer klassikt basljud istället för synthplaskig bas. Med dessa som grund blir det svårt att inte låta grötigt när resten också kommer in.

Men det är kul liten skapelse. ☺️ Inte min påse påps, men alltid kul att höra sånt som går utanför ramarna. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaret 😛

Ska ta till mig det du sa. Panorering och mindre release är nog bra idéer. Ska se om jag kan gräva fram ett mer traditionellt basljud, kanske. Ska vänta på fler kommentarer, och se vad folk tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dj Squash (oregistrerad)

Tycker med det låter lite grötigt. Jag gillar en del ljud, t.ex den som kommer vid 0:44 å så.

Men det här är inte min stil.

Jag tycker att du har gjort låten rätt bra, men de e nog inte så många som skulle tycka det var favvolåten, men som sagt.

Du gör låten bra och om du ville att det skulle låta så så ska du vara nöjd. Men detta är inte riktigt min stil och det låter lite grötigt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alright

Tack för all kritik! Har lagt upp en lite ändrad version. Pannat ut lite pads här och där, sidechainat något, kortat av rellen på basen och avplaskat den lite. 😛 Hoppas det märks nån skillnad, fyll gärna på med funderingar.

Tack igen för ert tålamod 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...