Jump to content
Annons

antivirusprogram

Recommended Posts

Postat

AdAware är nog bra.. Men det riktar sig mer mot Cookies och vad man får in "surfmässigt"....Spybot-S&D har förmågan att "imunisera" datorn genom att blocka dåliga HOSTs i just filen host.. Vilket är bra.. Sen är uppdateringarna bra och frekventa.. AdaWare är för snällt för mig.. så att säga.. Om jag kör AdAware så hittare det en massa fåniga cookies.. Medans Spybot-S&D hittarden rikiga faran.. Spybot-S&D är effektivar än AdAware helt enkelt.. Och båda är gratis... :rolleyes:

Annons
Postat

Spybot hittar saker som ad-aware inte gör så har det varit för mig också. :rolleyes:

Annars är väl kaspersky the shit, men det är klart den suger musten ur datorn. JAg brukar installera den med jämna mellnanrum och rensa och sedan kör jag AVG gratis för resten. :rolleyes:

Postat
det var ett nytt program för mig, värt att testa!

tack

Du är inte så bra på att förstår en innebörd i en diskussion va? :rolleyes:

Testa den inte såvida du inte vill installera om det mesta i din dator på grund av falska alarm etc etc..

Postat
Spybot hittar saker som ad-aware inte gör så har det varit för mig också.  :rolleyes:

Annars är väl kaspersky the shit, men det är klart den suger musten ur datorn. JAg brukar installera den med jämna mellnanrum och rensa och sedan kör jag AVG gratis för resten.  😎

Åhå.. U R A Thinkalike :rolleyes:

Postat
Skulle vilja varna lite för TrueSword.. Det beter sig inte på ett seriöst sätt.. Googletoolbar. Java update launchers etc kallar den fräckt för Spyware och worms. Den ger sig t.om på Firefox.exe och säger att det inte är den riktiga firefoxen utan föröker lura mig att tro att den är installerad i min system32 mapp etc.. Näe..  😲

Ta det lugnt med TrueSword.. Den kan ställa till ett elände för många annars.. Måste kolla upp lite mer om programets seriositet.. Ett program på 4,9 MB med ett barnsligt GUI litar jag inte så mycket på i detta sammanhang..

Jo, jag reagerade som sagt oxå på en del märkligheter. Men efter att ha låtit TrueSword rocka loss som den ville på en av datorerna, körde jag därefter både AdAware och SpyBot på den, och de hittade inget (förutom lite kakor). Inte heller AVG, NAV eller NOD hittade något efteråt.

Så mao verkar TrueSword iaf inte plantera nån skit, vilket jag var lite orolig för. Sen om den kanske överdriver vad som är malicious eller inte, och tar bort sånt som den inte borde ta bort, är en annan fråga.

Postat

Jag använder AdAware o Searh & Destroy på min internetburk finns det nån vits med att använda nån av dessa på min musikburk?

Postat (redigerat)
Skulle vilja varna lite för TrueSword.. Det beter sig inte på ett seriöst sätt.. Googletoolbar. Java update launchers etc kallar den fräckt för Spyware och worms. Den ger sig t.om på Firefox.exe och säger att det inte är den riktiga firefoxen utan föröker lura mig att tro att den är installerad i min system32 mapp etc.. Näe..  😳

Ta det lugnt med TrueSword.. Den kan ställa till ett elände för många annars.. Måste kolla upp lite mer om programets seriositet.. Ett program på 4,9 MB med ett barnsligt GUI litar jag inte så mycket på i detta sammanhang..

Den körde över mitt firefox också, men annars verkar den ha skött sig bra.

WindowsXP har också ett otroligt barnsligt GUI...

EDIT: Passa er för True Sword. Mitt härliga Logic Audio Platinum vill inte vara med längre. Jag skyller allt på True Sword.

Redigerat av VacUm
Postat (redigerat)

Jag hittar inte nåt direkt positivt om TrueSward på nätet.. Inga tester eller artiklar.. Däremot hittar jag en liten varning hos Symantec. 😎

Redigerat av hegobald
Postat
Jag hittar inte nåt direkt positivt om TrueSward på nätet.. Inga tester eller artiklar.. Däremot hittar jag en liten varning hos Symantec. 😎

Du.. Jag viker mig totalt. Efter min genomkörning vägrar Logic starta. Och ominstalltion hjälper inte. Renasde registret o allting. Förbannat förbannat.

-- KÖR INTE TRUE SWORD! --

erkki (oregistrerad)
Postat
det var ett nytt program för mig, värt att testa!

tack

Du är inte så bra på att förstår en innebörd i en diskussion va? 😉

Testa den inte såvida du inte vill installera om det mesta i din dator på grund av falska alarm etc etc..

förstår inte va du menar, men så är jag ju förstgångsbesökare på denna site...alla barn i början vettu!

Postat

Varning, kör INTE Truesword eller vad det nu hette!!! Jag har Norton Internet Security, och Truesword förstörde det HELT! Jag kan inte längre starta Auto-Protect, hur många gånger jag än startar om datorn och jag kan inte ens avinstallera det längre! 😛

Jag får nästan panik! Jag vet inte vad jag ska göra... 😄

Postat

Kanske lika bra; Norton har ju många konstaterat att det inte ger lika säkert skydd som andra - trots att det käkar mer systemresurser... 😄

Hegobalds länk till Symantec berättar om diverse registernycklar och sådant kul - så du ska kanske in och röja där och plocka bort det som har med True Sword att göra, så kan du installera om ditt Norton (eller ännu hellre något annat... 😛 ).

Postat
Varning, kör INTE Truesword eller vad det nu hette!!! Jag har Norton Internet Security, och Truesword förstörde det HELT! Jag kan inte längre starta Auto-Protect, hur många gånger jag än startar om datorn och jag kan inte ens avinstallera det längre! 😎

Jag får nästan panik! Jag vet inte vad jag ska göra... 😎

Då måste Truesword vara en jävligt bra virsusdödare om den tog kål på Norton (som är ett enda stort virus) 😄😄

Vad du skall göra är att byta ut Norton mot nåt som rekomenderas här (eller nån annanstans) ,ypperligt tillfälle att byta om det nu ändå inte funkar!

Postat
Varning, kör INTE Truesword eller vad det nu hette!!! Jag har Norton Internet Security, och Truesword förstörde det HELT! Jag kan inte längre starta Auto-Protect, hur många gånger jag än startar om datorn och jag kan inte ens avinstallera det längre! 😎

Jag får nästan panik! Jag vet inte vad jag ska göra... 😎

Då måste Truesword vara en jävligt bra virsusdödare om den tog kål på Norton (som är ett enda stort virus) 😄😄

Vad du skall göra är att byta ut Norton mot nåt som rekomenderas här (eller nån annanstans) ,ypperligt tillfälle att byta om det nu ändå inte funkar!

Ha! Jag fick ju (som sagt) installera om Windows igår efter en genomkörare med True Sword. Fast det behövdes nog, hade kört samma installation i över 2 år och nu känns hela systemet nybadat på något skönt vis. Nya drivrutiner överallt dessutom.

Postat

Jag kan inte ens avinstallera Norton längre!!!!! 😱 Jag vill inte behöva installera om Windows. Jag har redan kollat att det inte fanns några spår av Truesword på datorn. Någon som vet vad jag ska göra??? 🙁

Postat

Kör AVG free edition. Är gratis och fungerar utmärkt utan att suga musten ur datorn som Norton, Panda och de andra monstren. Har provat de flesta och detta funkar perfekt ihop med musikproduktion

Postat

Är det någon som har testat Windows defender då? Den skall enligt uppgift vara ganska het. Finns bara i beta 2 version, men smiskar tydligen de flesta spywareprogram? 🙂 Har petat in den nu efter rekomendation av en datornörd och skall provköra. 🙂

Postat

Varför inte bara avaktivera internetanslutning och stänga av brandväggen (antivirus) när du spelar in? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.