Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har lĂ€st att compressionpedaler kan göra underverk för soundet, men jag har compression inbyggt i min Multieffekt och jag tycker det rör ihop ljudet pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ det lĂ„ter helt fel, speciellt nĂ€r man spelar dĂ€mpat. Är det stor skillnad pĂ„ separata compressionpedaler och multieffekts kompression? jag har en BOSS ME-50 och funderar pĂ„ att införskaffa en BOSS CS-3 Compression. Men Ă€r det nĂ„n idĂ©?

Redigerat av eddde
Annons
Postat

Vad handlar det om egentligen?

Pratar vi gitarr, sÄng, bas oder was?

Postat

Om du inte gillar ljudet i din multieffekts kompressor, sĂ„ kan det bero pĂ„ att den lĂ„ter kasst - och att du dĂ€rför borde stĂ€nga av den och i stĂ€llet köra med en fristĂ„ende, men det kan ocksĂ„ bero pĂ„ att du inte har hunnit lĂ€ra dig stĂ€lla in den rĂ€tt Ă€nnu... 😏

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Edddddddddddddde. Denna trÄd ligger fel, den ligger bland de fiktiva instrumenten, de instrument som Àr som en dröm, de som man inte kan ta pÄ. En del kallar det mjukvara. Men den Àr inte ens mjuk om du försöker ta pÄ den.

TrÄden borde alltsÄ vara bland "HÄrdvara". För vi talar ju om den kombinerade CompressorSustainer-hÄrdvarupedalen frÄn Boss, med beteckningen CS-3, inte sant?!

Kanonpryl! Men testa sÄklart i affÀren innan du köper! Googla efter vilka som har den inne för stunden. 4 Sound kanske?

😏

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.