Jump to content
Annons

Kort stycke metall av Onerous Task * Ny! 060605


Recommended Posts

LÅTNAMN: Nyttskit

ARTIST/GRUPP: Onerous Task

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 45 sek

KOMPOSITÖR: BMG

PRODUCENT:BMG

EV. MEDVERKANDE: BMG

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 0,98

STATUS: Skiss

Pillar lite på en ny låt, hur låter soundet ? Plast eller metall ? 🙂

Har svårt att få till ett bra basljud, duger detta ?? Hur låter trumljudet ? gurorna ?

Har bara kunnat lyssna i datorn och där låter det hyffsat 🙂

*****************************************************************

Uppdaterad 060605: Slitit bort lite låga frekvenser från guror & bas, stämt bas (tror jag), Dragit ner lite tempo på trummandet & höjt gurorna ... Bättre ?

nyttskit2.mp3

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.. Jag tycker att det är lite "basigt", grötar ihop sig lite(smaksak). Du kanske skulle "klippa" lite bas från gitarrerna? Själva basgitarren tycker jag att du har fått ett gött strängljud i.... (har själv alltid problem men basfrekvenser). Basen är lite ostämd...hörs i riff två...

Detta låter lovande! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Moberg!

Ska pilla lite på basen på gurorna, tror man kan vinna en hel del där.

Ska ta å stämma basen också :-)

Många lyssnar men få kommenterar... vad drar man för slutsats av det ? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ska ta en titt på de låga frekv. på gurorna och sedan försöka pressa upp dem ... Återkommer med ny version ... Tack för kommentarerna ! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Grötigt ljud... men det har du fått tips på redan

Jag skulle mer vilja tipsa om att sluta ta speed några timmar innan du lägger trummorna 🙂

Riktigt sköna riff, men trummorna hetsar och flamsar så mycket, så det går nästan inte att lyssna på det hela 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grötigt ljud... men det har du fått tips på redan
Riktigt sköna riff,

Tack som fan, pillar i detta nu på ljudet ... tror mig få till det ... vi får se ...

Jag skulle mer vilja tipsa om att sluta ta speed några timmar innan du lägger trummorna

Hehe, håller med. Trummorna är inte klara, detta är trumspåret till en annan låt ... 🙂 Tar åt mig å håller i tankarna då jag lägger trummorna på riktigt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterad 060605 !

Uppdaterad 060605: Slitit bort lite låga frekvenser från guror & bas, stämt bas (tror jag), Dragit ner lite tempo på trummandet & höjt gurorna ... Bättre ? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...