Jump to content
Annons

E-mu 1616

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag kopplar bandaren/musikinstrumentet analog ut till ljudkortet och frontens mic/line L/R och kan höra musiken i lurarna kopplad till det externa ljudkortet och få ljudet ivägskickat till pc:n och in i Cubase LE!! Men om jag istället kopplar bandaren analog ut till baksidans Monitor 1 in L/R och ska skicka iväg det till pc:n så får jag förvisso ljudet även då i hörlurarna, men det kommer inte in något i Cubase eller något annat program.

Är det någon inställning man måste göra i Patch Mix? Hur gör man i så fall? Beskriv gärna tydligt, för jag pallar inte detta mer. Tycker att jag har försökt allting.

😛

:musik

Annons
Postat

Vet inte om jag fattat just det stycket fel, men du kopplar väl inte in instrument i monitorutgångarna?

Jaja, antagligen är det jag som fattat fel. Så här ska du göra:

På kanalstripparna finns det ett antal tomma fält där du kan lägga in inserteffekter, högerklicka på en av dem och väl Insert send to asio, och välj sen en asio-ingång. Öppna sen cubase och gå in på vst inputs och aktivera den asio-ingång du valde att skicka ljudet till. Fixa alla kanaler så att du har koll över vilka ingångar de går till i Cubase, och spara sen sessionen i patchmixern!

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nej, trots att Danny Cort uppmanat till att man ska koppla ut till ut, så skulle jag aldrig få för mig att koppla så fel...

Jag kopplade bandaren ut L/R till Monitor In L/R på baksidan av E-mu 1616, men det kom inget ljud till Cubase LE. Ljudet hördes dock i lurarna till E-mu 1616, så ljudet gick ju in till ljudkortet i alla fall.

Kan man alltså spara sessionen och slippa göra om inställningarna till nästa gång?

Får starta om datorn och koppla in enheterna om jag ska testa igen. Men är nog för trött nu, får bli imon tror jag... En sak är klar, har inte testat ASIO-val tillräckligt tidigare...

😛

:musik

Postat
Kan man alltså spara sessionen och slippa göra om inställningarna till nästa gång?

Absolut, annars hade det ju varit väldigt jobbigt. 😛

Det finns en knapp uppe till höger som ser ut som ett papper, den trycker du på för att spara sessionen. Knappen bredvid som ser ut som en mapp trycker du på för att öppna en sparad session.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.