Jump to content
Annons

Ez drummer problem!


Kribbe

Recommended Posts

Var in och köpte Ez drummer idag och jag är jättenöjd med hur det låter och fungerar, men det hackar väldans mkt i mitt Cubase sx3, allt hackar liksom, verkar som datorn blir trött fastän jag har en rätt bra dator, visserligen bara 512 mb i ram, är det på gränsen till vad programmet tål tror ni, nån annan som varit med om liknande!

Mvh: Kribbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Min dator, eller rättare sagt ljudkortet (EMU1212M), verkar inte trivas så bra med 48 kHz alla gånger. Speciellt problem med en del pluggar, t ex GuitarSuite och Voxengo's gratispluggar. Vad har du för ljudkort?

512 MB i ram är kanske inte så mycket annars; Beror möjligen på hur du har rensat datorn i övrigt. Men en normal windowsstart som startar MSN, antivirus och annat smått och gott är inte att rekommendera. Pop/rock-setet tar ju ändå ca 260 MB av internminnet...

Btw, latecyn ändrar du i Devices->device setup->VST Audio bay->dittljudkortsASIOdrivrutiner->control panel

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte massor av processer i bakgrunden som ligger och stör då? Har märkt att dessa kan påverka Cubase och VST-pluggar något så fruktansvärt.

Stäng av brandväggen och virusprogrammet till att börja med.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplevde samma problem till en början trots att jag sitter med en Pentium 3.2 GHz med 3 Gig i minne. Lösningen för mig var att stänga av funktionen som gör att man ser när trummorna slås an. Detta visuella verkade av någon anledning dra mycket kraft i alla fall i min dator. Det kan vara värt att testa... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...