Jump to content
Annons

Digi9652 eller HDSP9652?


Rygge

Recommended Posts

Hallå!

Är på G att skaffa mig ett RME-kort......Den "gamla" modellen Digi9652 finns fortfarande att få tag på för ca. 3000Kr och det nya HDSP9652 ligger runt 6000Kr.

Vad skiljer dom åt?...jag har inte kunnat hitta något i specarna. 😳

Är det nya kortet så pass mycket bättre så att det är värt att betala dubbla pengen för det?

//Rygge

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Huvudskillnaden är att det nya innehåller "Total Mix" - som är en separat mixer i ljudkortet, för att kunna routa signaler lite som man känner för... Förutom detta, så har HDSP 2st midi in/ut - något som inte finns på den gamla modellen.

I den gamla modellen är man hänvisad till att plocka ut Direct Monitoring på motsvarande utgång som man kommer in på om man vill slippa lyssna med latency, medan det är friare med hjälp av Total Mix.

Jag kör själv med det gamla 9652 och är fortfarande nöjd med det - trots att det nog har hängt med i 5 år eller något ditåt vid det här laget... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu finns det säkert de som kommer att hata mig för att jag rekomenderar dig att köpa ditt ljudkort ifrån Tyskland. Jag har själv köpt prylar från södern och det har aldrig varit några problem. Det enda man kan klaga på att är leveranstiden kan vara lång och att om trubbel uppstår finns företaget inte i Sverige men det är något man får ta med i beräkningarna.

Musicians gear är inget för den som inte redan vet vad som skall införskaffas och vill ha mer information om produkter. Däremot är den en guldgruva för den som verkligen vet vad man vill ha. För att omvandla pengarna till svenska kronor så använd forex

I vilket fall så är iaf jag mycket nöjd med mitt RME HDSP 9652 kort som jag beställt ifrån tyskland och när du kan få ett nytt HDSP 9652 för runt 4 500kr inkl. frakt kanske detta hjälper dig i ditt val? Var bara noga med att du får rätt version (PC eller MAC) av kortet =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...