Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Provade för skojs skull idag att spela lite med min gitarr kopplad till datorn via en adapter rakt in i micingången på mitt ljudkort (integrerat AC97 ljud) och upptäckte då till min stora irritation att det uppstod en fördröjning imellan att jag spelade på gitarren till att ljudet kom ut i högtalarna på datorn.Nu skulle jag gäran vilja ha en lösning på hur detta går att få bort.Skulle vilja att att man hörde ljudet i högtalarna i nästan stunden direkt efter att man spelat på gitarren,jag vill alltså ha bort fördröjningen.

MVH Lundin

Annons
Postat

Tror tyvärr att det inte går att få så låg latens med en integrerad AC97 krets. Du kan ju prova med ASIO4ALL ("universell" ASIO driver), men tippar på att du knappast kommer under 20ms.

Postat

Nej det kommer nog inte att gå att få bort latencyn för dig tyvärr. Men om du nu var i köptankar så är det så klart ingen latency i den version du köper i butik. Den har ju inbyggt ljudkort i "fotkontrollen"(eller vad man nu ska kalla den).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.