Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😮 Hej alla glada!

Jag har einen problemen. Jag har gort ett ganska bra grund beat me trummor och sådär i Reason och nu har ja hitatt ett väldigt passande ljud men tuvär så är de i FL, kan man licksom göra så att ett ljud i FL finns i Reason? typ.. importera ett ljud om ni förstår?

Annons
Postat

Vad är det för ljud i FL då?

Är ljudet från den vanliga FL-samplern (wav-filer) eller nån av syntpluggarna (3xOSC, Plucky osv.)?

Postat

Och då antar jag att det virvelljudet är en helt vanlig wav-sampling...

Öppna Reason, och ladda in samplingen i Redrum bara.

Postat

Ehm, du skrev just att de låg i Packs/Hip-Hop/. Då borde väl Packs ligga i din FL-mapp? 😳

Annars finns det en sökfunktion i Reasons filebrowser. Skriv in HIP - snare3 där så söker den igenom hårddisken. 😄

Postat
fandå...! unsuported format.. kan man göra så den blir suporterd?

hmm ja du tar och exporterar ljudet till (wav) för ibland e ljuden lite könstiga i fl kanske mp3 osv.

Postat

jo men de e så att.. de är en wav fil som inte licksom funkar av någon sjuk anledning i reason.. står unsuported.. men ja ska prova att göra den till mp3 för att sedan göra den till wave fil o prova då

Postat

Spela upp ljudet i FL (klicka ut det i en sequencer liksom), och bounca (eller vad det heter i FL) projektet som en wavva.

Postat

okej.. nu har ja fått de komma inn i reason.. men...!!! de låter inte alls som de ska 😳 låter som.. en hel kass klippning, blir som ett flås ljud ungefär.. hur löser man de?

Postat
men ja ska prova att göra den till mp3 för att sedan göra den till wave fil o prova då

Om du konverterar wav-filen till mp3 och sen tillbaka till wav, så tappar du ljudkvalitet. 😉

Är det möjligt för dig att skicka över original-filen så kan jag säga vad du gör för att ladda in den i Reason.

Postat

hmmm.. jarå.. du kan få min msn så kan du ju adda mig så kan vi prata där, går lite smidigare, jag kan behöva hjälp med mer saker i frammtiden också så.. =)

Postat

Kan uppdatera tråden och berätta att samplingen var en wav-fil med Ogg Vorbis som ljudcodec istället för normal okomprimerad PCM.

Filen öppnades med ett ljudredigeringsprogram som kan importera .ogg och sparades om i .wav istället. Sen funkade den i Reason.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.