alcedo Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Jag har en Gibson Les Paul Custom 1978. Den har ett 9 V batteri som måste bytas var tredje månad c:a, annars brusar den våldsamt. Även med fräscht batteri är det lite brusigt, speciellt vid distade ljud. Vad kan jag göra, ska jag byta till nya mickar, eller kan det vara nåt annat i gitarren. Sladdarna är OK till preampen och vidare till ljudkortet. Sen skulle en annan anledning att byta mickar vara att få en ton som är lite ljusare eller kanske bara annlrolunda för att få lite nystart och inspiration. Är det dyrt, krångligt, var köper man pickups billigast?
JJRockford Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Det skulle ju kunna vara så att någon lödning inne i gitarren släppt. Då kan den brusa rätt friskt. Att byta mickar löser nog inte problemet. Låter ju som du har aktiva mickar, dom brukar ju generellt sett inte brusa så myket. Då tycker jag mer att det verkar som om det är någon inställning du missat, t ex ingångssignalen i preampen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.