Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Macbook 2.0Ghz

13.3-inch widescreen display

1280 x 800 resolution

2.0GHz Intel Core Duo1

1GB memory (UPPGRADERAT)

60GB 5400-rpm Serial ATA hard drive 2

SuperDrive (DVD±RW, CD-RW)

+ ett externt Sapphire / M-audio firewire ljudkort.

Hdd-utrymmet löser sig med extern disk.

Datorn ska i huvudsak användas för att köra cubase + mjukvaruplugins på xp.

Den enda direkta downsiden jag kan se är den integrerade grafikkretsen som använder en del av arbetsminnet.

Så är det någon som har erfarenhet av just Macbooken eller liknande pc's med liknande konfiguration (med integrerad grafikkrets etc.)?

Kom med matnyttigheter, tack! Dvs. inga rena åsiktsinlägg om de etiska aspekterna av att köra xp på en mac..

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Macbooken använder 80 MB av RAM till Grafikminne. Så att minst 1 GB RAM är att rekommendera.

Hur det sen funkar med XP kan jag inte sia något om, men det finns flera tester på nätet om prestandan som Mac OS X-maskin och det verkar inte vara några problem att köra vare sig inspelningsprogram eller mjukvarusynthar.

Dock ska du tänka över att köra XP på den. Bootcamp är fortfarande i beta-fas och det finns inte alla drivrutiner ännu. Så om du verkligen ska använda din nya fina mac så rekommenderas du att köra Mac OS X.

Just nu upplver jag Bootcamp som ett smakprov på vad som är på väh och ett laternativ för den som behöver köra Windows ibland. Inget för folk som är beroende av speciella program eller drivrutiner.

Fast å andra sidan så kan det ju funka fint. Men det vet man ju inte förrän man testat.....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.