callmejizzle (oregistrerad) Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Hejsan! Jag har precis börjat använda Cubase men som vanligt flyter aldrig nånting problemfritt. Jag tänkte mixa ett par beats men när jag lägger upp wave filerna så hackar det efter. Jag har sökt här på forumet efter lösning och även på cubase.com men inget som har hjälpt. Jag använder mig av Esi Juli@ kortet och där har jag testat alla buffer sizes utan resultat. Även kontrollerat att audiofilerna i fråga och cubase (project setup) sample rate och record format överenstämmer med varandra och med ljudkortets. Jag gick även igenom ljudkortets manual, där det fanns just ett avsnitt för cubase. Men det funkar fortfarande inte, vad är det jag förbiser?? Skulle verkligen vara tacksam för svar. Kan för övrigt nämnas att jag använder en AMD 3800 x2 med 2 gb i ram så där lär ju inte problemet vara.
callmejizzle (oregistrerad) Postat 14 maj 2006 Postat 14 maj 2006 drloop Japp det har jag och min FL studio funkar problemfritt ju. Jag antar problemet ligger hos någon inställning i Cubase som jag missar, men frågan är vad???
Majken Postat 14 maj 2006 Postat 14 maj 2006 Vilket moderkort använder du till din Athlon processor? Vilket ljudkort använder du, är du säker på att du valt rätt asio-drivrutiner och vad är latencyn inställd på? /Majken
Lundin Postat 14 maj 2006 Postat 14 maj 2006 Kolla så du har senaste BUSmasterdrivers'erna installerade för moderkortet också.. det kan ställa till med massa skit om det inte är uppdaterat..
callmejizzle (oregistrerad) Postat 14 maj 2006 Postat 14 maj 2006 Tack för svaren grabbar. Moderkort: MSI RS482M4 Ljudkort: Esi Juli@ Under ljudkortets inställningar har jag testat att möjliga latency samples. Men jag brukar använda 2048. Under VST Audiobay ser det ut såhär: Asio 2.0 - Esi Juli@ -Master Asio Driver(antar det är detta ni menar med rätt drivrutiner?) Total Input Latency 46.440ms Total Output Latency 46.440ms Moderkortet är fullt uppdaterat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.