april second Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Hej! Fick precis hem ett begagnat RME digi9652......fast i annonsen stog det att det skulle vara ett HDSP9652...lite besviken faktiskt 😄 Det är ju trots allt lite skillnad korten emellan. Jag har bara betalat hälften av summan som han ville ha för kortet än så länge dock. Känns inte direkt som jag har lust att betala hela summan för fel kort. Hur skulle ni ha gjort? En grej som besvärar mig är att kortet saknar midi (vilket finns på hdsp 9652). Men det kanske bara är att köpa ett midi-interface? Har försökt ringa killen men inte fått tag i honom än. Vi får väl se vad som händer.....
sixties Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 dra tex.av på priset vad ett midi interface kostar. annars funkar ju mycket midi via usb nu förtiden. Det är ju trots allt han som skrivit fel i annonsen. kolla även vad det kortet du fick säljs för om du hittar nån annan annons.
Claes Holmerup Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Det är ju lite annat som också saknas på det gamla Hammerfall - även om det är ett mycket stabilt och bra kort. Total Mix finns inte och Direct Monitoring skickar bara ut direkt till motsvarande utgång - alltså om man tar in en signal på ingång nr 6 på ADAT-port 2, så kommer signalen ut på utgång nr 6 på ADAT-port 2. Om man ska kunna styra om det, så måste man alltså köra utan Direct Monitoring och alltså med latency. Det finns en DSP på kortet, som tar hand om mixjobb och ljudskyffling - och den styrs helt av Cubase-mixern. Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har många A/D-D/A-kanaler att tillgå, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer. Jag tror att den gamla typen brukar gå för ca 1500:- eller något ditåt.
april second Postat 12 maj 2006 Trådstartare Postat 12 maj 2006 Jag tror att den gamla typen brukar gå för ca 1500:- eller något ditåt. Jag såg andra annonser med digi9652 på vendolin, priset var då 2000:- Han som sålde det här kortet till mig vill ha 3500:-. Hade ju varit ett bra pris om det hade varit ett hdsp 9652, men inte nu...
april second Postat 12 maj 2006 Trådstartare Postat 12 maj 2006 Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har många A/D-D/A-kanaler att tillgå, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer. Jag har en digitalmixer (Yamaha 02r) så det funkar ju iofs bra med det här kortet.
Claes Holmerup Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Jag tror att den gamla typen brukar gå för ca 1500:- eller något ditåt. Jag såg andra annonser med digi9652 på vendolin, priset var då 2000:- Han som sålde det här kortet till mig vill ha 3500:-. Hade ju varit ett bra pris om det hade varit ett hdsp 9652, men inte nu... OK - 1500:- är kanske lite i underkant, men det är ett ganska gammalt kort vid det här laget. Jag köpte mitt kort för kanske 6-7 år sedan och bytte till ett HDSP för ett par månader sedan eftersom jag ville skippa mixern. Kortet är alltså så bra, att jag behöll det så pass länge utan att känna behov av att byta. 😄 HDSP9652 har ett listpris på 6495:- - så hade det varit ett sådant, så hade det varit ett lagom beg-pris.
Claes Holmerup Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har många A/D-D/A-kanaler att tillgå, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer. Jag har en digitalmixer (Yamaha 02r) så det funkar ju iofs bra med det här kortet. Jäpp! Då kommer du troligen inte att ha behov av Total Mix-funktionen, utan klarar dig utmärkt med detta kortet. Jag körde det själv tillsammans med Behringer DDX3216 (och lite andra separata omvandlare) och det fungerade suveränt bra. 😄
april second Postat 12 maj 2006 Trådstartare Postat 12 maj 2006 Nu har jag pratat med säljaren. Han hade tydligen skrivit fel i annonsen. Jag fick ner priset till 2500:- iaf så det är helt ok tycker jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.