Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Höll pÄ med en sÄng inspelning hÀromdan och det blev ganska mÄnga spÄr, dÄ kanalerna tog slut tÀnkte jag lÀgga till nÄgra fler > gick in i audio preferences och la till fler kanaler dÀr, dÄ kom kanalerna upp i audio mixern sedan nÀr jag skulle fÄ upp spÄren i arrdelen sÄ fanns dom inte!? altsÄ kanalerna finns i mixern men jag kan inte fÄ upp dom i arret???

har nog missat nĂ„tt đŸ˜Č

edit: Det Àr logic pro 7.2

Redigerat av Leslie
Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

I gammla PC versionen tex 5.2 sÄ fÄr man ju göra om Audioinstrument spÄren (och om man behöver Àven midispÄren) till AudiospÄr och sen dra in dom som inte fick plats frÄn audio fönstret till dom nya AudiospÄr man gjort om i arr fönstret. Varje ny sÄng startar med bara 8 audiospÄr i PC versionen sÄ man gör vÀl bÀst i att göra en mall med en 24 spÄr eller nÄt som man kan starta varje ny sÄng med. Kanske funkar lika i nyare versioner kolla fÄr du se?

Göran

Postat

Fast Kanalerna finns inte ens med i listan över "skapningsbara" kanaler 😳

Fast jag hittade ett sÀtt som var jÀkligt omstÀndigt. och dÄ mÄste man som Burnin Sven gjorde, göra om alla instrument till nya Audiokanaler i environment.

förresten ett tips för dom som inte kommit pÄ det Àn, om ni ska kopiera pluggar eller vst instrument sÄ kan man i antingen i audio configuration eller direkt i global mixern hÄlla in alt+Àpple och dra i pluggen till en ny plats, vips sÄ blir det kopierat.

😄

Mindjive (oregistrerad)
Postat

NÀr du adderar fler kanaler i "preferences" sÄ kommer dom att dyka upp i "Audio mixer" eller "enviorment" som logic ocksÄ kallar det.

För att enkelt sedan fÄ upp dom i arrangen sÄ vÀljer du i arrange pÄ den lilla menyn som heter "track" (lÀngst upp till höger). I den menyn finns det nÄgot som heter "create multiple tracks".

Viktigt att veta Àr att du bör ha sista spÄret i arrangen markerat nÀr du vÀljer "create multiple tracks". VÀljer du det sÄ poppar en meny upp dÀr du kan skriva in hur mÄnga tracks du vill ska skapas och tryuck pÄ create och PANG! sÄ dyker dom upp i arrangen.

Postat

Ärligt talat fattar jag inte riktigt poĂ€ngen med "arrange". Bara ett onödigt moment. De e enklare i cubase, man bara skapar en ny kanal, hur mĂ„nga som helst, no problems. NĂ„gon som kan förklara fördelen för mig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.