Leslie Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 (redigerat) Höll pĂ„ med en sĂ„ng inspelning hĂ€romdan och det blev ganska mĂ„nga spĂ„r, dĂ„ kanalerna tog slut tĂ€nkte jag lĂ€gga till nĂ„gra fler > gick in i audio preferences och la till fler kanaler dĂ€r, dĂ„ kom kanalerna upp i audio mixern sedan nĂ€r jag skulle fĂ„ upp spĂ„ren i arrdelen sĂ„ fanns dom inte!? altsĂ„ kanalerna finns i mixern men jag kan inte fĂ„ upp dom i arret??? har nog missat nĂ„tt đČ edit: Det Ă€r logic pro 7.2 Redigerat 11 maj 2006 av Leslie
Piccazzo Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Du mÄste Skapa dom " Ta Fram dom " I arrange fönstret oxÄ. Dom dycker inte upp av sig sjÀlv.Dubbelklicka pÄ första tomma ruta och börja fylla pÄ med dina nya kanaler dÀr.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 I gammla PC versionen tex 5.2 sÄ fÄr man ju göra om Audioinstrument spÄren (och om man behöver Àven midispÄren) till AudiospÄr och sen dra in dom som inte fick plats frÄn audio fönstret till dom nya AudiospÄr man gjort om i arr fönstret. Varje ny sÄng startar med bara 8 audiospÄr i PC versionen sÄ man gör vÀl bÀst i att göra en mall med en 24 spÄr eller nÄt som man kan starta varje ny sÄng med. Kanske funkar lika i nyare versioner kolla fÄr du se? Göran
Leslie Postat 19 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 maj 2006 Fast Kanalerna finns inte ens med i listan över "skapningsbara" kanaler đł Fast jag hittade ett sĂ€tt som var jĂ€kligt omstĂ€ndigt. och dĂ„ mĂ„ste man som Burnin Sven gjorde, göra om alla instrument till nya Audiokanaler i environment. förresten ett tips för dom som inte kommit pĂ„ det Ă€n, om ni ska kopiera pluggar eller vst instrument sĂ„ kan man i antingen i audio configuration eller direkt i global mixern hĂ„lla in alt+Ă€pple och dra i pluggen till en ny plats, vips sĂ„ blir det kopierat. đ
Mindjive (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 NÀr du adderar fler kanaler i "preferences" sÄ kommer dom att dyka upp i "Audio mixer" eller "enviorment" som logic ocksÄ kallar det. För att enkelt sedan fÄ upp dom i arrangen sÄ vÀljer du i arrange pÄ den lilla menyn som heter "track" (lÀngst upp till höger). I den menyn finns det nÄgot som heter "create multiple tracks". Viktigt att veta Àr att du bör ha sista spÄret i arrangen markerat nÀr du vÀljer "create multiple tracks". VÀljer du det sÄ poppar en meny upp dÀr du kan skriva in hur mÄnga tracks du vill ska skapas och tryuck pÄ create och PANG! sÄ dyker dom upp i arrangen.
JonnyBoy Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Ărligt talat fattar jag inte riktigt poĂ€ngen med "arrange". Bara ett onödigt moment. De e enklare i cubase, man bara skapar en ny kanal, hur mĂ„nga som helst, no problems. NĂ„gon som kan förklara fördelen för mig?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.