tobyguitar Postat 8 maj 2006 Postat 8 maj 2006 Jag har ett problem. Jg har en dator som är tillräckligt kraftig för att orka köra musikprogram, och jag har nyligen investerat i Mbox 2 och lite mikar och smått och gott. MEN! På digidesigns hemsidastår det att det finns 3 olika chipset som protools inte är kompatibelt med. Givetvis har jag ett av dem. Finns det någon som vet en lösnng på mitt problem? Byta moderkort sa någon...Jaha, det borde ju funka, men vad finns det för risker? Kanske andra saker på datorn lägger av i stället. HJÄLP någon!!! Givetvis borde jag kollat upp allt sånt innan, men nu är det som det är och jag vill hitta en lösning på detta. // 😆 TobyGuitar.
surikatmamma Postat 8 maj 2006 Postat 8 maj 2006 Så länge du sköter installationen av moderkortet rätt tror jag inte att det finns några risker. Och det är nog den enda lösningen. Majken här på forumet brukar ha koll på vilket moderkort man ska satsa på.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 maj 2006 Postat 8 maj 2006 Byter du moderkort skall kan du nästan med säkerhet räkna med att installera windows pånytt om du vill ha 100% stabil helhet. Just pga ändrad chipset. Men du kanske redan räknade med det.
Violiner Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 För att du ska kunna få en rekommendation så måste du berätta vad du har för komponenter i din dator idag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.