mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) God dag! đ Sitter ensam pĂ„ min kammare och filar. Kom dĂ„ att tĂ€nka pĂ„ att det hĂ€r skulle man kunna göra tillsammans istĂ€llet. Det skulle ju bli Ă€nnu roligare dĂ„. Skapa musik menar jag. Det dĂ€r med att man mĂ„ste ha en ide till en lĂ„t tycker jag Ă€r överskattat. Jag tror att om vi bestĂ€mmer oss för att göra en lĂ„t, spelar in/samplar lite trummor eller en bas och lĂ€gger ut embryot till allmĂ€n beskĂ„dan, kanske nĂ„gon nappar. NĂ„gon kanske till och med tar mod till sig och lĂ€gger pĂ„ nĂ„got, vad som helst. En gitarr, lite sĂ„ng eller vad man nu tycker man Ă€r bra pĂ„. Returnerar till mig eller skapar en hemsida (detta kan jag inte alls) dĂ€r alla kan ladda ned, förĂ€ndra och lyssna. SjĂ€lv kör jag Ableton Live. Men det gĂ„r ju bra med vad som helst, om man bara kör med wav-filer. Ăr nĂ„gon intresserad? Ăr det nĂ„gon som vĂ„gar? Mitt mĂ„tto Ă€r att göra sĂ„ som August Strindberg đ (den förste punkaren) nĂ€r han mĂ„lade: mĂ„la utav bara helvete â dvs. göra sĂ„nt man inte kan, men bara mĂ„ste. Nedan finns en lĂ€nk till nĂ„gra lĂ„tar som kommit till pĂ„ liknande sĂ€tt. Nu vill vi utöka det virtuella bandet med de som vill och orkar. Calle C http://www.demomusic.nu/index.php?page=ban...d%20Incompetent Redigerat 4 maj 2006 av mjaco0
slaptap Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Delar din instĂ€llning till samarbete. TyvĂ€rr kan jag inte ladda ner nĂ„gra lĂ„tar frĂ„n din lĂ€nk... đ
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag kollade sajten och det verkar som om servern ligger nere. Jag skall se om jag lyckas lÀgga upp nÄgot pÄ studios forum.
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 SÄ ja Nu finns den pÄ: mr vice president Carl C
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) Det finns nĂ„gra till pĂ„: Arne Cadello Fan Club đ€Ș Redigerat 4 maj 2006 av mjaco0
Spoon Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Tja om du vill ha nĂ„gon som rappar nĂ„gra verser..... Kör typ bara politiska texter Fridens đ€Ș
mjaco0 (oregistrerad) Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Det hade varit kul med rap. Du fĂ„r va hur politisk som du vill, bara du inte har bruna byxor, snedlugg och liten fĂ„nig mustasch. đ± Jag tror vi gör sĂ„hĂ€r: 1. Jag börjar med att lĂ€gga ut en lĂ€nk dĂ€r Ni kan finna trummor och bas och vilka ackord refrĂ€ng, vers och stick bestĂ„r av. 2. Sen fĂ„r vem som lĂ€gga till nĂ„got och skicka sitt spĂ„r til mig. 3. Jag sammanstĂ€ller och lĂ€gger ut en ny lĂ€nk med alla filer som kommit in. 4. Nu kan Ni som vill ladda ned alla filerna mixa/redigera alstret. Vi fĂ„r se hur det gĂ„r. đ
Spoon Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 Ha ha, har inget hĂ„r pĂ„ huvvudet nĂ€stan, skallen hĂ„ller pĂ„ att trĂ€nga igenom mitt hĂ„r. Ok ska lyssna pĂ„ lite lĂ„tar, finns sĂ€kert nĂ„gon som passar att rappa till Peace đ„°
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.