Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu fått erbjudande om att köpa en ny Fujitsu/Siemens SCALEO P, med bl.a. en AMD 64 3400+, 1024MB RAM - för 3000:-!

Det känns ju dumt att inte slå till på denna. Det jag är lite orolig över är moderkortet som jag läst en massa negativt om: NVIDIA nForce4. Vad får/kan jag få för krångel med detta moderkort?

Snälla, ni som har koll, är detta att kasta pengarna i sjön?

Annons
Postat

Det ser faktiskt ut som att Nforce4 problemen håller på att lösa sig. Som jag förstått det så fungerar de bra i nuläget men bestraffas lite prestandamässigt. Så ett äldre Nforce3 är snabbare men problem med knaster och liknande tycks i det stora hela vara löst med senaste bios och moderkorts uppdateringarna.

/Majken

Postat
Få se på erbjudandet? 🙂

🙂

En kompis som jobbar som säljare ringde och sade att det fanns en SCALEO P som låg och väntade på en ägare... 😆

Postat
Det ser faktiskt ut som att Nforce4 problemen håller på att lösa sig. Som jag förstått det så fungerar de bra i nuläget men bestraffas lite prestandamässigt. Så ett äldre Nforce3 är snabbare men problem med knaster och liknande tycks i det stora hela vara löst med senaste bios och moderkorts uppdateringarna.

/Majken

Åh, vad glad jag blev nu! 😆

Om du har några vettiga nedladdningslänkar får du hemskt gärna posta dem, Majken. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.