Jump to content
Annons

lightsdownlow/wip


Recommended Posts

LÅTNAMN:ej klart

ARTIST/GRUPP:teknodrom

GENRE:house

LÅTLÄNGD:1.06

KOMPOSITÖR:t

PRODUCENT:t

EV. MEDVERKANDE:t

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.62 mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:låtlänk här

Ja, så då kommer lite hissmusik.. Lounge klingar ju rätt dåligt hos många, men jag hoppas någon har något att säga, även om det inte är så spännande just nu. Tänkte bara pröva! Spåret är i utvecklingsfasen, har pillat på det ett par timmar. Tips om fortsättning/struktur är välkomna!

det borde vara en mp3:a på 1,6 mb/1min06sek.

Möjligt att basen distar lite, tror jag får se över kompressionen lite..

Kommentarer uppskattas!(observera att låten är långt ifrån klar)

/Teknodrom

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen dum låt alls skulle jag säga, men hi-hatsen är ruskigt diskantrika. Dessutom tycker jag att basen är väl låg i tonhöjden, men det är nog en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ingen dum låt alls skulle jag säga, men hi-hatsen är ruskigt diskantrika. Dessutom tycker jag att basen är väl låg i tonhöjden, men det är nog en smaksak.

Tack Andy! Jo, hela låten är nog ganska bastung, lite med mening men kan också mycket bero på min kassa medhörning i hifi-lurar. Ska ta med den till ett ställe där jag kan köra mer referenslyssning i monitorer och fixa panoreringar/krockar/nivåer. Kanske får smälla på lite haj-katt också.. Tack för kommentar!

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt, förutom då som sagt att diskanten är för vass. Skruva lite på den. Basen tycker jag inte stör så värst mycket. Lite mullrig, men den fungerar typ. Melodin 0:16-0:32 är snygg. Gitarren som kommer in i bakgrunden på 0:50 låter också bra.

Men jobba vidare på den, snygga till ljubilden lite och bygg en hel låt och posta igen. Jag vill höra det färdiga resultatet!

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Låter bra så här långt. Kanske kolla diskanten på nån hihat, som tidigare nämnts.

Gör klart och posta igen!

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för alla positiva svar!

Jag får sätta mig ner och tajta ihop allt, hitta ljud som håller ihop allt och fixa en schysst struktur.. Får se om det blir nån harmonikutveckling, det är ju skönt att hålla det rätt simpelt.

ännu en gång, tack alla som svarat! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lounge är aldrig fel. Melodin kommer in snyggt här och jag tycker basen också passar i det registret även om den kan utvecklas med t.ex något högre fill här och där.

Jag tycker kicken är rätt ful. Vill gärna höra en lägre och mer markerad(fast ändå loungemjuk om du förstår 🙂)

Nästa gång jag besöker en Gina Tricot butik med flickvännen så förväntar jag mig att höra den här färdig och klar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lounge är aldrig fel. Melodin kommer in snyggt här och jag tycker basen också passar i det registret även om den kan utvecklas med t.ex något högre fill här och där.

Jag tycker kicken är rätt ful. Vill gärna höra en lägre och mer markerad(fast ändå loungemjuk om du förstår 😆)

Nästa gång jag besöker en Gina Tricot butik med flickvännen så förväntar jag mig att höra den här färdig och klar 😄

🙂

Jo visst kanske det blir lite häftig, klubbig H&M-house av det här.. 🙂

Tack för konstruktiv kritik, jag ska testa att skruva till kaggen och kanske fylla ut med lite sköna bas-licks..

/teknodrom

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...