arathion (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Sitter med en inte allt för fet dator och mixar lite, tänkte lägga ett gäng kompresorer på alla gitarrer, för att spara på kraft så skapade jag ett fx-spår och la kompressorn där och skickade alla gitarrer dit. So far so good, men då märkte jag att alla panoreringar som är gjorda på gitarr kanalerna mer eller mindre försvinner. Varför? Vill ju inte ha dem i mono, måste jag då göra en höger och en vänster fx för att få stereo bilden den samma. Tacksam för svar.
drloop (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Använda en stereogruppkanal. Routa varje spår till gruppkanalen, lägg sedan in kompressorer. Note, en del pluggar går inte att köra i stereo...
FredrikMikaelsson Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 du kan ju panna fx kanalen... antagligen ligger den i mono i mitten just nu, men den drar ju ihop allt till ett spår, typ
arathion (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Men om jag pannar fx-kanalen så kommer ju allt som ligger på den att pannas åt det håll jag pannar den...vill ju ha alla gitarerna pannade som de ligger på gitarr kanalerna...
Mojje Cruncher Andersson Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Skapa en stereogrupp i stället och adressera dit! Take care!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.